اعزام 3 هزار مددجوی سیستان‌وبلوچستان به عتبات عالیات
کد خبر: 3863618
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

اعزام 3 هزار مددجوی سیستان‌وبلوچستان به عتبات عالیات

گروه فرهنگی- مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد سه هزار و 302 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان در قالب طرح اردوهای زیارتی، به عتبات عالیات، قم و مشهد مقدس اعزام شدند.

سیدمهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد سه هزار و 302 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان در قالب طرح اردوهای زیارتی، به عتبات عالیات، قم و مشهد مقدس اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان ادامه داد: از این تعداد 2 هزار و 146 نفر به مشهد مقدس و یک‌هزار و 156 نفر نیز به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی اعزام مددجویان به اماکن زیارتی را عامل تقویت باورهای دینی و همچنین زمینه‌ای برای ایجاد روحیه نشاط دانست و بیان کرد: کلیه اعزام شدگان به عتبات عالیات امسال از طرف این نهاد، مددجویانی هستند که با مشارکت خیران در همایش عظیم پیاده روی اربعین حضور پیدا کردند.

عبادی افزود: یکی از اقدامات مهم کمیته امداد در حوزه فرهنگی، اعزام مددجویان به اماکن مذهبی به‌خصوص مددجویان بار اولی به زیارت عتبات عالیات و مشهد مقدس است که در زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف تأثیر بسزایی دارد.

وی گفت: طرح شوق زیارت با هدف جذب کمک‌های مردمی برای کمک به اعزام نیازمندان و همچنین خانواده‌ها یا افرادی که بیش از 5 الی 10 سال که تاکنون به مشهد مقدس و عتبات عالیات مشرف نشده‌اند توسط این نهاد در حال اجراست.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار کرد: مردم خیر و نیکوکار استان می‌توانند از طریق سایت شوق زیارت به آدرس shogheziarat.ir و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد در این طرح خیرخواهانه مشارکت کنند و زمینه حضور نیازمندان به اماکن زیارتی ازجمله عتبات عالیات و مشهد مقدس را فراهم آورند.

انتهای پیام
captcha