خانه «فرهنگ مهر و آشتی» در شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3863628
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
تقی‌زاده:

خانه «فرهنگ مهر و آشتی» در شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش خانه «فرهنگ مهر و آشتی» در شهر کرمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهدی تقی‌زاده رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان امروز پنجشنبه، 21 آذر در اولین جلسه شورای فرهنگی این نهاد گفت: خوشبختانه از شهریورماه سال جاری و بعد از ابلاغ بخش‌نامه ریاست قوه قضائیه، 60 درصد پرونده‌های کیفری ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده‌اند.
وی افزود: در زمینه دعاوی و اختلافات خانوادگی بایستی خانواده‌ها آستانه تحمل خود را بالا ببرند و بزرگان و والدین طرفین دعوا را به صبر و گذشت توصیه کنند.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان با اشاره به اینکه شوراهای حل اختلاف در حال حاضر به دو شیوه رایی و صلحی کار می‌کنند، بیان کرد: در دوران جدید ریاست قوه قضائیه ، بر حل و فصل دعاوی با استفاده از ظرفیت صلح وسازش تاکید دارد، لذا می‌طلبد دستگاه‌های فرهنگی استان در زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش ورود کنند.
تقی‌زاده تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌ها مشاهده می‌شود علت و ریشه بسیاری از نزاع‌ها و اختلاف‌ها، مسائل کوچک و پیش پا افتاده است که اگر طرفین در همان لحظات اولیه بتوانند بر خشم خود کنترل داشته باشند تبعات بعدی گریبان‌گیر آن‌ها نخواهد شد.
وی اظهارکرد: به‌طور مثال در یک تصادف جزئی که می‌شود با خویشتن‌داری و پیگیری از طریق قانون به راحتی مسئله حل و فصل شود اما گاهی به‌دلیل پایین‌بودن آستانه تحمل افراد، با رفتار ناشایست طرفین تبدیل به یک نزاع می‌شود و در ادامه چندین پرونده به عناوین اتهامی مختلف از جمله ضرب و جرح عمدی، توهین و... در این رابطه تشکیل می‌شود.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان تأکید کرد: لازم است در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی شهر و شهرداری، دوره‌های آموزشی متنوع و مختلفی را برای شهروندان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha