۲۰ درصد مفاخر معاصر کشور از استان مرکزی برخاسته‌اند
کد خبر: 3863669
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

۲۰ درصد مفاخر معاصر کشور از استان مرکزی برخاسته‌اند

گروه فرهنگی – استاندار مرکزی تصریح کرد: ۲۰ درصد از مفاخر معاصر کشور از استان مرکزی برخاستند این استان علاوه بر ویژگی‌های خوب در حوزه علم و اندیشه و فرهنگ و سابقه غنی فرهنگ و هنر، چهارمین قطب قطب صنعتی کشور شناخته شده و جزو هشت استان برتر در حوزه کشاورزی و تولیدات کشاورزی است، این استان در تولید ناخالص ملی و اقتصادی خوب نقش آفرین است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی امروز، بیست و یکم آذر در نشست فرهنگی با اصحاب فرهنگ و هنر استان که با حضور سید عباس صالحی، وزیر و ارشاد اسلامی در استانداری این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از آخرین سفر وزیر وقت ارشاد به استان مرکزی صورت گرفته است ابراز امیدواری کرد: این سفر با این وقفه طولانی برکات خوبی برای استان و اهالی فرهنگ و هنر به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد از مفاخر معاصر کشور از استان مرکزی برخاستند این استان علاوه بر ویژگی‌های خوب در حوزه علم و اندیشه و فرهنگ و سابقه غنی فرهنگ و هنر، چهارمین قطب قطب صنعتی کشور شناخته شده و جزو هشت استان برتر در حوزه کشاورزی و تولیدات کشاورزی است، این استان در تولید ناخالص ملی و اقتصادی خوب نقش آفرین است.

آقازاده ادامه داد: در استان ذخایر غنی در حوزه فرهنگ، هنر ‌ رسانه وجود دارد. استان مرکزی دارای رتبه در کشور در عرصه‌های صنعت، تولید و کشاورزی و از طرفی داری ظرفیت‌های مناسب در حوزه فرهنگ و هنر است که نیاز است به عنوان یک استان ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرد. مدیریت امور فرهنگ، رسانه و هنر بسیار پیچیده است و مجموعه فعالان این مجموعه وظایف خود را به درستی انجام می دهند.

وی اظهار کرد: حداکثر تا سال ۹۹ بیش از ۴۰ هزارمترمربع در سرانه ها، ساختمان ها و اماکن مربوط به فرهنگ و هنر استان بهره‌برداری می‌شود. سال گذشته اعتبارات تزریق نشد تا تالار مرکزی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این تالار ۱۸ هزار مترمربع است، ۹۰ درصد این تالار با دو آمفی تئاتر، ۱۰ ها مکان و هزاران متر فضای فرهنگی هنری آماده بهره‌برداری است امیدست با تجهیز این مکان فرهنگی سال آینده افتتاح شود.

استاندار مرکزی در خصوص کتابخانه مرکزی اظهار کرد: این کتابخانه با ظرفیت بیش از ۱۵ هزار مترمربع یکی از بزرگترین کتابخانه های کشور است که امیدست با تزریق اعتبارات از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مبلغ ۵ میلیارد تومان به این پروژه و تخصیص ۵ میلیارد تومان از منابع استانی، این پروژه نیز تکمیل و تا پایان دولت دوازدهم مجموع ۴۰ هزار مترمربع فضای فرهنگی به استان اضافه شود.

انتهای پیام
captcha