ورزشکاران با الگوبرداری از شهدا در میادین جهانی افتخارآفرینی می‌کنند
کد خبر: 3863733
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی:

ورزشکاران با الگوبرداری از شهدا در میادین جهانی افتخارآفرینی می‌کنند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: ورزشکاران با الگوبرداری از شهدا، در میادین جهانی و بین‌المللی به نام جمهوری اسلامی ایران افتخار آفرینی می‌کنند، پرچم مقدس را به اهتزاز در می‌آورند و ارزش‌های انقلابی و معنوی و فرهنگی را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سیدعبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۱ آذر در ششمین یادواره شهدا ورزشکار استان هرمزگان، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب «بزرگداشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: جامعه ورزش این افتخار را دارد که در عرصه تقدیر و تجلیل از شهدا و بزرگداشت یاد، نام و ترویج منش آن‌ها پیشگام و در صحنه باشد و به مسئولیت مهم فرهنگی و معنوی خود عمل کند.

احمدی ادامه داد: تأکید رهبری بر اینکه ما موظف هستیم شهدا را یاد کنیم و اجازه ندهیم که غبار فراموشی برنام شهدا بنشیند بی دلیل نیست، زیرا  در استقلال، آزادی، امنیت  و هر توفیق و پیشرفتی که برای کشور ایران حاصل شده است مرهون جانبازی، ایثارگری و فداکاری شهدا هستیم.

وی بیان کرد: شهدا معلم و هدایتگر جامعه هستند، در مسیر شهدا بودن و راه آن‌ها را ادامه دادن به این معنی است که هیچ بن‌بستی پیش روی ما نخواهد بود و می‌توانیم از همه گردنه‌های سخت با اتکا به خداوند عبور کنیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ادامه داد: وجود مقدس ۲۴۳ ورزشکارشهید در استان هرمزگان باعث شده تا ورزشکاران ما هرکدام شهیدی را به عنوان الگو انتخاب کرده و تلاش کنند در مسیر آن‌ها گام برداشته و به جامعه خدمت کنند و مدال قهرمانی را تقدیم شهدای گرانقدر می‌کنند.

احمدی افزود: تقدیم بیش از ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و بیش از ۱۳۰ شهید در دفاع از حرم و جبهه، برگ زرین کارنامه جامعه ورزشی است که با الگوبرداری از شهدا، در میادین جهانی و بین‌المللی به نام جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی می‌کنند، پرچم مقدس را به اهتزاز در می‌آورند و ارزش‌های انقلابی و معنوی و فرهنگی را به نمایش می‌گذارند.

برگزاری یادواره‌ها، کار کوچکی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به روایات توصیه شده که اگر می‌خواهید زمینه بندگی را فراهم کنید باید جسم را قوی کنید، گفت: روح سالم در بدن سالم است، اگر جسم قوی در کنار روح بلند باشد به مثابه دو بال می‌توانند انسان را بالا برده و به اوج برسانند

وی افزود: جسم مرکز روح است، جهاد بر راه خدا یکی ازعبادت‌های سختی است که انسان‌های با جسم سالم می‌توانند اهل جهاد باشند، آن‌ها با ورزش جسم خود را قوی کرده و آماده هستند تا بارتحمل و حمل روح بلند را داشته و مهم‌ترین عبادت‌های سخت و طاقت فرسا را تحمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: به برکت کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان، جامعه انسجام واتحاد پیدا می‌کند یک همدلی در میان مردم ایجاد می‌شود که دل‌ها را بهم نزدیک‌تر می‌کند.

عبادی‌زاده با تأکید براینکه برکات وجودی شهدا دائما «عند ربهم یرزقون» هستند، گفت: آن‌ها قهرمانان واقعی جامعه بوده و روح ایمان، برادری، اخوت و فرهنگ ایثار را در جامعه تقویت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌ها و تمام تلاش‌هایی که دراین زمینه انجام می‌دهیم کار کوچکی نیست، هرکدام یک علم و نشانه است تا راه را گم نکنیم.

سلاح ما ایمان به خدا و تبعیت از امام راحل بود

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز در این مراسم افزود: در جنگ نابرابر و ناجوانمردانه دست‌های ما خالی از توپ و تفنگ اما، یک سلاح پرقدرت داشتیم و آن هم ایمان به خدا و تبعیت از امام خمینی (ره) بود.

همتی ادامه داد: وحدت و انسجام ملت یک نیروی متفاوت با هواپیما، توپ، موشک، تفنگ و حرکتی همکانی برگرفته از رهنمود امامشان بود و ما امروز با همین سلاح ادامه دهنده راه آن‌ها خواهیم بود.

استاندار هرمزگان با تأکید براینکه شهدا قبل و بعد از شهادتشان در هرجبهه‌ای که حضور داشتند جزء انسان‌های الگو بودند، گفت: با گذشت چندین سال یاد و خاطره شهدا از افکار و اندیشه مردم نه تنها حذف نشده بلکه برای دست یافتن به یک سطح بالاترنیز متوسل به شهدا شده و به آن‌ها تکیه می‌کنیم، زیرا همه دوران قبل و بعد شهادت سراسر مبارک و پرخیر وبرکت است.

زیر بار محنت و ظلم نمی‌رویم

اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: در موقعیتی که کشور‌های همسایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از توپ و تانک و مسلسل است، این خطه از زمین ارزشمند که متبرک به خون مطهر بیش از ۲۳۰ هزار شهید والامقام است در کمال آرامش و آسایش به سر می‌برد و همه این‌ها را مدیون خون شهدا دفاع مقدس هستیم.

سالاری با تأکید براینکه همه ما زیر دین خانواده شهدا هستیم، ادامه داد: شهدایی که از جان خود گذشتند، مادران و پدرانی که قرآن به دست، فرزندان خود را راهی جبهه کرده اند تا تسلیم در برابر استکبار نباشند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) گفت: با وجود فشار‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی برعلیه نظام جمهوری اسلامی ایران و در دنیایی که همه وابسته به شرق وغرب هستند، از شهدا یاد گرفته‌ایم که زیر بار محنت و ظلم نرفته، آمریکا و انگلیس را شکست می‌دهیم و به عزت و احترام دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha