آسیب‌های اجتماعی ریشه در مباحث اخلاقی و خانوادگی دارند
کد خبر: 3863977
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

آسیب‌های اجتماعی ریشه در مباحث اخلاقی و خانوادگی دارند

گروه اجتماعی ـــ امام جمعه شازند لزوم پیشگیری از اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بخشی از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مباحث اخلاقی و خانوادگی دارند و بخش مهم آن فاصله گرفتن از فرهنگ اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش ایکنا استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیداحمد مهدی‌نژاد، امام جمعه شازند، امروز، ۲۳ آذر در هفتمین جلسه شورای اداری که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه قضاوت با جان و مال مردم سرکار دارد، گفت: اگر در امر قضاوت کوچکترین اشتباهی رخ بدهد منتج به ریختن خون ناحق و آبروی فردی بی‌گناه می‌شود.

وی بیان کرد: اهمیت و جایگاه قضاوت در فرهنگ اسلامی بر کسی پوشیده نیست، دقت در قضاوت همیشه مورد تأکید بوده است و در دوران مختلف بر اهمیت این موضوع افزوده شده است. قضات همواره در لبه پرتگاه هستند، در روایات آمده است در قیامت پرونده قضات بسیار سخت‌گیرانه مورد بازخواست قرار می‌گیرد تا جایی‌که آرزو می‌کنند کاش حتی در مورد یک خرما قضاوت نکرده باشند.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد با بیان اینکه همه انسان‌ها در طول تاریخ در حال قضاوت بوده و حکم صادر می‌کنند، افزود:‌ ما انسان‌ها در مورد قضاوت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهیم باید دقت لازم را داشته باشیم. همه دقت داشته باشیم در مورد بداخلاقی و اعمال ناحق در حق همسر و فرزندان مورد بازخواست الهی قرار می‌گیریم.

امام جمعه شازند لزوم پیشگیری از اعتیاد، طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بخشی از آسیب‌ها ریشه در مباحث اخلاقی و خانوادگی دارند و بخش مهم آن فاصله گرفتن از فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام است. جوانان باید به جای نزدیک شدن به فضای مجازی به قرآن و سنت پیامبر نزدیک شوند.

حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد بابیان این مطلب که قانون‌مداری در انتخابات بسیار مهم و ضروری است، گفت: کاندیدایی که در زمان تبلیغات قانون را رعایت نکند به تبع نمی‌تواند نماینده خوبی باشد. در همه حال باید فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام را نشر دهیم تا دادگاه‌ها خدمت رسانی را سبک‌‌تر انجام دهند هرچه به فرهنگ و سنت پیامبر اسلام (ص) و قرآن نزدیک تر شویم به همان اندازه از قانون‌شکنی و گناه دور خواهیم ماند.

انتهای پیام
captcha