انتظار ۴۰ ساله مردم شازند برای احداث بیمارستان
کد خبر: 3863990
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

انتظار ۴۰ ساله مردم شازند برای احداث بیمارستان

گروه اجتماعی ــ فرماندار شازند گفت: سال گذشته کلنگ احداث بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی با حضور وزیر بهداشت زده شد، زمینی هم به مساحت ۴۰ هزار مترمربع پیش‌بینی شده است و مصوبه مجمع عمومی هم گرفته شده است، اما این اقدام تاکنون محقق نشده است. اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است، اما جواب قانع کننده‌ای دریافت نشده، مردم این منطقه چهل سال است که چشم‌انتظار احداث بیمارستان هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مصطفی عرب، فرماندار شهرستان شازند در هفتمین جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به اینکه جمعیت شازند  از ۱۱۷ هزار نفر به ۱۲۴ هزار نفر رسیده است، از احداث ۲ هزار واحد مسکونی در روستاها خبرداد و گفت: یکهزار واحد مسکونی نیز بهسازی و مقاوم‌سازی شده است، ساخت و ساز در روستاها مطابق قانون و در قالب رعایت طرح هادی انجام شده است.

وی موفقیت در حوزه‌های مختلف به ویژه سیل اخیر را در سایه تعامل و همکاری اعضای شورای اداری دانست و تصریح کرد: صنایع بزرگی در شهرستان وجود دارد که پیشینه‌ای ملی دارند این این صنایع بر اساس قانون، اداری، انسانی، اخلاقی و محلی دارای مسولیت اجتماعی هستند، از این ‌رو انتظار می‌رفت این مسئولیت اجتماعی در همه ابعاد نظیر اشتغال بومی، زیست محیطی، اجتماعی، فرهنگیو مذهبی رعایت شود خصوصا در برنامه‌ ششم توسعه به رعایت همه موازین مطابق قانون تأکید شده است.

عرب ادامه داد: طبق قانون همه واحد‌های صنعتی مکلف هستند که اولویت اول آنان حمایت از نیروهای بومی باشد، ازاین رو ۷۰۰ نفر در سه واحد بزرگ مشغول به کار شدند. سال گذشته کلنگ احداث بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی با حضور وزیر بهداشت زده شد زمینی هم به مساحت ۴۰ هزار مترمربع پیش‌بینی شده است و مصوبه مجمع عمومی هم گرفته شده است اما این اقدام تاکنون محقق نشده است. اقدامات و پیگیری‌های لازم صورت گرفته است اما جواب قانع کننده‌ای دریافت نشده است، مردم این منطقه چهل سال است که چشم‌انتظار احداث بیمارستان است.

عرب در ادامه سخنان خود رسیدگی به عوارض آلایندگی را مورد توجه قرار داد و گفت: خروج واحد‌های آلاینده یا قرار گرفتن در لیست واحد‌های آلاینده باید طبق قانون اعمال شود. همچنین اولویت ما صیانت از واحد‌های تولیدی کوچک و اشتغال است و تاکنون تمام اقدامات در این راستا صورت گرفته است.

وی در خصوص بهره‌برداری از معادن این شهرستان هم گفت: اولویت دیگر ما صیانت از واحد‌های معدنی است طبق قانون یک درصد از درآمد معادن باید در این منطقه هزینه شود که تاکنون محقق نشده است. هدف ما این است که ارتباطی قوی بین صنعت با دانشگاه، صنعت با مردم ایجاد کنیم. همچنین کارخانه قند و کارخانه بهنوش منتسب به بنیاد مستضعفان است که متاسفانه پس از گذشت ۱۰ سال تعطیلی هیچ اثری از حمایت و آمادگی از سوی بنیاد برای واگذاری و احداث مجدد از سوی مردم مشاهده نکرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha