اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل باشد
کد خبر: 3866484
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل باشد

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی لزوم شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر برنامه‌ها برای شناسایی و ورود کودکان بازمانده از تحصیل با سرعت انجام شود می‌توان گفت اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.

اولویت برنامه های آموزش و پرورش شناسایی کودکان بازمانده ازتحصیل باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر سه‌شنبه، سوم دی ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در استانداری این استان برگزار شد گفت: رتبه استان از حیث درآمدی بین ۱۵ تا ۱۹ در میان استان‌های کشور است و با توجه به بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ متأسفانه اداره کل آموزش و پرورش استان در جذب اعتبارات هزینه‌ای رتبه بین ۲۴ و ۲۵ را کسب کرده که نشان از وضعیت نامطلوب در این حوزه است.

وی تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای اداره کل آموزش و پرورش استان باید در بودجه سال ۱۴۰۰ ارتقا پیدا کند و با موقعیت استان همخوانی داشته باشد.

آقازاده برلزوم شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان تأکید و اظهار کرد: اگر برنامه ها برای شناسایی و وارد شدن کودکان بازمانده از تحصیل با سرعت انجام شود می توان گفت اقدامات ارزشمندی در این حوزه انجام شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در راستای شناسایی بهتر کودکان بازمانده از تحصیل مجمع خیران کودکان بازمانده از تحصیل استان مرکزی باید برنامه‌های خود را با مجمع ملی هماهنگ کند. شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع خارجی همانند سایر دانش‌آموزان استان فراهم است و هیچ محدودیتی برای تحصیل اتباع خارجی در استان وجود ندارد.

وی گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان با برخورداری از آمار کودکان بازمانده از تحصیل می‌تواند اقدامات جدی برای بازگشت آنان به مدرسه انجام دهد. همچنین استان مرکزی در پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل رتبه مطلوبی در کشور دارد و با وجود این شرایط مطلوب می طلبد در راستای به حداقل رساندن این مهم گام‌های اساسی برداشته شود.

شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم در این جلسه گفت: مشکلاتی در مسیر تحصیل اتباع خارجی استان وجود دارد که امیدواریم در آموزش و پرورش استان به حداقل ممکن برسد. حل این مشکلات از منابع کمیساریای سازمان ملل و منابع داخلی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

فولادوند در خصوص اجرایی شدن ماده ۱۶ و ۱۸ شورای آموزش و پرورش هم اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش ماده ۱۶ را به شهرستان‌ها ابلاغ کند تا سال آینده در دفترچه عوارض هر شهرستانی عوارض این ماده قانونی اخذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: بر اساس ماده ۱۶ در جایگاه‌هایی که اقدام به شهرک سازی شده است، اراضی پیش بینی شده کفایت موضوع را برای ساخت مدرسه نمی‌کند که این موضوع را به منظور بازنگری نسبت به طرح‌های مذکور اعلام کردیم.

انتهای پیام
captcha