درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد
کد خبر: 3868315
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

گروه اجتماعی ــ استاندار مرکزی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده افزایش ۴۰ درصدی درآمد‌های مالیاتی استان مرکزی در سال ۹۹ از محل افزایش مالیات‌ها نبوده و از درآمد‌های معوق و فرار‌های مالیاتی تأمین می‌شود.

درآمدهای مالیاتی استان مرکزی 40درصد افزایش می‌یابد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، 11 دی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، گفت: با توجه به تحریم‌های حاکم بر کشور میزان خسارات بودجه ارزی جاری و آتی کشور بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار معادل ۱۵۰۰ تا دو هزار میلیارد تومان بوده که طی سه سال ضررهایی را به کشور متحمل کرده است.

وی در خصوص  بودجه سال آینده استان اظهار کرد: تغییر ساختار بودجه کشور از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری و برخی کارشناسان بوده که بر این اساس مقرر شد ساختار بودجه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی بررسی و بودجه سال ۹۹ متناسب با این وضعیت تنظیم شود که این مهم محقق نشده است.

آقازاده بابیان اینکه در بودجه سال ۹۵ درآمدهای نفتی کشور حدود ۶۰ تا ۶۵ میلیارد دلار بود که این رقم در بودجه سال جاری ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: درصد رشد درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در بودجه سال آینده  ۴۰ درصد است که در رابطه با این افزایش، مشورتی با مسئولان استانی انجام نشده و نیازست این‌ مهم توسط نمایندگان استان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بااشاره به اینکه افزایش درآمدها از محل درآمدهای مالیاتی در کشور ۲۵ درصد بوده و افرایش ۴۰ درصدی این رقم در استان فشارهایی را برای استان به همراه خواهد داشت، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده افزایش ۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان مرکزی در سال 99 از محل درآمدهای معوق و فرارهای مالیاتی تامین می شود و از محل افزایش مالیات ها نیست.

آقازاده ادامه داد: افزایش تمرکز در بودجه از جمله مشکلات بودجه سال آینده است که این مهم با سیاست‌های دولت مبنی بر تمرکززدایی همخوانی ندارد و مورد اعتراض مسئولان استان است؛ چراکه علیرغم وعده و قول‌هایی که درخصوص تفویض اختیارات به استان ها داده شده، این اختیارات نه تنها بیشتر نشده بلکه محدودتر شده و این مهم در لایحه بودجه سال آتی محقق نشده است .

استاندار مرکزی اضافه کرد: با این روند در برخی پروژه‌های ملی مشارکتی از جمله بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) که ردیف بودجه مشخصی برای آن تعریف نشده مشکلاتی ایجاد خواهد شد و اجرای این پروژه که مقرر بود سال آینده به بهره‌برداری برسد، پروسه طولانی‌تری را طی خواهد کرد که استان و مردم متضرر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha