آمادگی ارشاد ازنا برای میزبانی جشنواره ملی «اتودهای نمایشی»
کد خبر: 3868489
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

آمادگی ارشاد ازنا برای میزبانی جشنواره ملی «اتودهای نمایشی»

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد لرستان با بیان این‌که هنر، نشاط اجتماعی برای جامعه را تقویت می‌کند، گفت: شهرستان ازنا این ظرفیت را دارد که در سال‌های آینده میزبان جشنواره ملی «اتودهای نمایشی» باشد.

آمادگی ارشاد ازنا برای میزبانی جشنواره ملی «اتودهای نمایشی»به گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، شامگاه پنج‌شنبه، ۱۲ دی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره منطقه‌ای «اتودهای نمایشی» و نخستین جشنواره استانی نمایشنامه‌نویسی، دفاع مقدس در ازنا با تشکر از حمایت‌های فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و هلال‌احمر این شهرستان اظهارکرد: هنر نقش بسیار مهمی در نشاط اجتماعی جامعه دارد چراکه جامعه از هنر تاثیر می‌گیرد.

وی با ذکر این مطلب که نقش هنر در توسعه در سراسر دنیا غیرقابل انکار است، اضافه کرد: باید گفت هر آن‌چه در حوزه فرهنگ و هنر هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای آینده است این در حالی‌است که برای انتقال مفاهیم فرهنگی ابزاری بهتر از هنر وجود ندارد.

فتایی با تاکید بر این‌که هنر نقش بسیار مهمی در نشاط اجتماعی دارد، تصریح کرد: یکی‌از مهم‌ترین اهداف ما در دوره‌ی جدید این اداره‌کل، توزیع متنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان، بر اساس ظرفیت‌های شهرستان‌ها است و برگزاری این جشنواره در ازنا، نشان از ظرفیت ‌های بالای هنر نمایش در این شهرستان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با یادآوری این مطلب که شهرستان ازنا این ظرفیت را دارد که در سال‌های آینده میزبان جشنواره ملی اتودهای نمایشی باشد، خاطرنشان کرد: مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تمام توان از این موضوع حمایت می‌کند.

وی با ذکر این مطلب که لرستان امسال با نمایش «قزلحصار» به نویسندگی و کارگردانی امین ابراهیمی در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد و ما امیدواریم این گروه اجرایی با دست پُر از این رویداد مهم تئاتری بازگردد، افزود: لرستان با تمام کاستی‌ها و محرومیت‌هایش، همواره در حوزه فرهنگ و هنر در کشور خوش درخشیده و به عنوان نمونه در نقاط دور افتاده شهرستان‌های الیگودرز، کوهدشت و نورآباد روستاهایی هستند که در جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب حضور موفقی داشته و دارند.

فتایی با اشاره به این‌که سالن آمفی تئاتر مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های دورود و ازنا به‌عنوان اولویت‌های اول ارشاد اسلامی لرستان در سال آینده به وزارت ارشاد اسلامی اعلام شده است، اضافه کرد: جامعه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه با حضور پُرشور خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی زمینه تقویت پایه‌های نظام را فراهم نمایند.

معرفی برگزیدگان  جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی لرستان

یادآور می‌شود، هشتمین جشنواره منطقه‌ای «اتودهای نمایشی لرستان»، عصر پنج‌شنبه، ۱۲ دی‌ماه، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بنا بر آرا هیئت داوران جشنواره متشکل‌از بهناز جعفری، شهره سلطانی و محسن حسن‌زاده، برگزیدگان جشنواره در بخش‌های مختلف به این شرح معرفی شدند:

طرح:

هیئت داوران هیچ‌یک از طرح های حاضر در جشنواره را شایسته رتبه برتر ندانستند.

رتبه دوم، برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی: عزت درگاهی از استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد

رتبه سوم، برنده لوح تقدیر و جایزه نقدی: محمود مروتیان از استان لرستان، شهرستان دورود

بازیگری مرد:

رتبه اول، برنده تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی: پوریا رضایی از استان مرکزی، شهرستان اراک

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی: رضا امینایی از استان لرستان، شهرستان بروجرد

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی: مصطفی ابراهیم‌زاده از استان مرکزی، شهرستان شازند

بازیگری زن:

رتبه اول، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی: نسترن ذبیحی از استان کرمانشاه، شهرستان کرمانشاه

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی: ناهید گودرزی از استان لرستان، شهرستان الیگودرز

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی: مهشید دالوند از استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد

انتهای پیام
captcha