نواخته‌شدن «زنگ فاطمی» در مدارس دخترانه استان مرکزی
کد خبر: 3870679
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

نواخته‌شدن «زنگ فاطمی» در مدارس دخترانه استان مرکزی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از نواخته شدن «زنگ فاطمی» به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه در یکصد مدرسه دخترانه استان خبرداد.

نواخته شدن «زنگ فاطمی» در یکصد مدرسه دخترانه استان مرکزی

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه، برنامه‌های این ایام در استان را تشریح و از اعزام 800 مبلغ بومی در مناطق مختلف شهری و روستایی خبرداد و گفت: از این تعداد 630 مبلغ آقا و مابقی خانم هستند. در فاطمیه دوم نیز 54 مبلغ از قم به استان اعزام می‌شوند.

وی لزوم تبییین سیره فاطمی در مراسم‌های مذهبی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اصول برنامه‌های ایام فاطمیه پیرامون «انقلاب فاطمی» تعریف شده است و در این ایام فضائل و جایگاه آن حضرت از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام چمانی تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان امسال برنامه‌های ویژه‌ای از 5 بهمن تا 7همین ماه  در یکصد مدرسه دخترانه استان به همراه نواخته شدن«زنگ فاطمی» برگزار می‌شود. مبلغان در این ایام به تناسب مدارس در رابطه با جایگاه زن و الزام‌های رعایت عفاف و حجاب برای دختران نوجوان صحبت می‌کنند.

وی همچنین به تجمع استانی بانوان تحت عنوان«تجمع فاطمی» در 9بهمن اشاره کرد و افزود: برگزاری محفل«شب شعر فاطمی» در سوم بهمن، همایش بزرگ «مادرانه» و تجلیل از مادران شهدا مدافع حرم در 4بهمن، انجام مراسم شام غریبان در 800 نقطه از استان و فضاسازی سطح شهر، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و ... با مشارکت شهرداری از دیگر برنامه‌های در دستور کارست.

انتهای پیام
captcha