پاسخ مشاور رسانه‌ای رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف به گلایه مردم
کد خبر: 3870790
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

پاسخ مشاور رسانه‌ای رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف به گلایه مردم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور رسانه‌ای رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف به گلایه‌های مردم در خصوص محدود شدن فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن پاسخ داد.

پاسخ مشاور رسانه‌ای رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف کشور به گلایه مردم

حجت‌الاسلام داوود قاسمی، مشاور رسانه‌ای رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: فعالیت‌های قرآنی سازمان از ابتدای انقلاب اسلامی آغاز شده و در طول این سال‌ها با قوت ادامه دارد.

وی با بیان این مطلب که سازمان اوقاف در حوزه آموزش قرآن به‌صورت جدی وارد شده است و سعی دارد آموزش‌ها به سطح جامعه نفوذ کند، اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی اوقاف برگزاری مسابقات از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی است، در واقع مسابقات پیشانی سازمان محسوب می‌شود، اما فعالیت‌های این سازمان تنها به برگزاری مسابقات از مقدماتی تا حرفه‌ای خلاصه نشده و فعالیت‌ها در حوزه عام‌تر آغاز شده است.

قاسمی تصریح کرد: مردم عادی فعالیت‌های قرآنی اوقاف را تنها در رشته‌های قرائت و حفظ محدود می‌دانند در صورتیکه فعالیت‌های این مجموعه تمامی بخش‌های قرآنی را شامل می‌شود، که وظیفه رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری ایکنا و شبکه قرآن در گام اول و دیگر شبکه‌های سیما و سایت‌های خبری در گام دوم مکلف هستند این فعالیت ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

وی سازمان اوقاف و امور خیریه را پیشتاز در حوزه حفظ و عمل به فرمان رهبری مبتنی بر تربیت 10میلیون حافظ قرآنی دانست و اضافه کرد: این مجموعه فرهنگی، مذهبی و قرآنی علاوه بر خدمت‌رسانی در بقاع، مساجد و مراکز مجازی حفظ، اجرای طرح‌های تشویقی را در دستور کار قرار داده است که این ابتکار باعث جذب هرچه بیشتر قرآن‌آموزان به حفظ شده است.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: هدف از انجام طرح تشویقی از ابتدای امسال این است که جامعه مخاطب جذب شده و در گام دوم نسبت به ماندگاری آنان اقدام شود. افرادی که از ابتدای امسال تا برگزاری آزمون بهمن‌ماه موفق به حفظ 5 جزء قرآن کریم شوند پس از صحت ادعا، بدون قرعه‌کشی مشمول دریافت 500 هزار تومان جایزه نقدی می‌شوند.

این حافظ کل با بیان این نکته که قرآن‌آموزان تنها با هدف مادی به سمت حفظ قرآن نمی‌آیند، اما برای ترغیب هرچه بیشتر نوجوانان باید از بسته‌های تشویقی نیز استفاده شود، تصریح کرد: با توجه به تبلیغات سوء‌دشمنان و هزینه‌های کلان آنان، نیاز است مشوق‌هایی را برای حفظ قرآن قرار دهیم تا افراد علاوه بر انگیزه‌های مادی بتوانند در این مسیر معنوی که قطعاً روزی خود بر اهمیت آن اشراف کامل خواهند داشت برای همیشه قرار گیرند.

وی برلزوم حمایت از طرح‌ها و بسته‌های تشویقی توسط دولت و سایر دستگاه‌ها تأکید کرد و افزود: سازمان اوقاف به عنوان بخشی از بدنه دولت که تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد به حمایت از طرح‌های تشویقی مبادرت داشته و در تمام این سال‌ها سعی دارد پیرو فرمایش رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن مسیر جدیدی را باز کند.

حجت‌الاسلام قاسمی به گلایه‌های مردم در خصوص محدود شدن فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در رشته‌های حفظ و قرائت نیز پاسخ داد و افزود: گاه از سوی مردم به ما منعکس می‌شود که فعالیت‌های قرآنی سازمان در دو رشته پرطرفدار حفظ و قرائت خلاصه شده است در صورتیکه اینطور نبوده و ما در چند سال اخیر فعالیت‌ها را در حوزه معارف توسعه بخشیدیم.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف در سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف معارفی همچون حفظ و معارف حدیث، حفظ موضوعی و معارف قرآن، تفسیر و حتی معارف نهج‌البلاغه ورود جدی داشته است. مسابقات معارف و تفسیر از جمله رشته‌های پرطرفدار است که گاه ثبت‌نام در این رشته ها همچون تفسیر به مرز 30هزار نفر می‌رسد.

مشاور رسانه‌ای رئیس اداره قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این نکته که ورود افراد در حوزه قرآن باعث می‌شود تا زندگی آنان رنگ و بوی قرآنی بگیرد، اضافه کرد: سازمان اوقاف جهت پرهیز از موازی‌کاری با سایر دستگاه‌ها همچون معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش تعامل جدی دارد. تعامل خوب اوقاف با سایر دستگاه‌ها باعث شده تا طرح‌های قرآنی «بشارت 1452 و 1453» که مردم از طریق رسانه دنبال می‌کنند با موفقیت همراه باشد.  در سایه تعامل و هم‌فکری دستگاه‌های مرتبط فعالیت‌های قرآنی سامان می‌پذیرد.

انتهای پیام
captcha