صدا و سیما با الگوسازی حق قرآن را ادا کند
کد خبر: 3871000
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

صدا و سیما با الگوسازی حق قرآن را ادا کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای الگوسازی در وهله اول باید منتخبان و نخبگان قرآنی را شناسایی کرد و سپس به معرفی آنان پرداخت، تأکید کرد: صدا و سیما هم در این باره به معرفی نخبگان بپردازد و بدین شکل حق قرآن را با الگوسازی ادا کند.

صدا و سیما با الگوسازی حق قرآن را ادا کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، به آیه 82 سوره مبارکه «اسراء» که می‌فرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا» استناد کرد و افزود: در سایه عمل به قرآن تمام مشکلات جامعه در ابعاد مختلف حل می‌شود.

وی ورود به فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و گفت: ادارات قرآنی دستگاه‌ها نباید به فعالیت‌های قرآنی بی‌تفاوت باشند و برای الگوسازی باید در وهله اول منتخبان و نخبگان قرآنی را شناسایی کرد و سپس به معرفی آنان پرداخت.

سلیمی از دور شدن نوجوانان و جوانان از مبانی الهی ابراز نارضایتی کرد و افزود: امروز بسیار نیازمندیم به اصل خودمان، که همان گرایش به مبانی قرآنی است، بازگردیم. بی‌شک دوری از قرآن مشکلات بسیاری را در زمینه‌های مختلف حتی اقتصادی ایجاد می‌کند که با بازنگری در آیات و عمل به آموزه‌های دینی مسیر حرکتی خود را به سمت رونق تولید تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه ادارات قرآنی باید در حوزه سبک زندگی اسلامی ورود جدی پیدا کنند، حرکت برخی خانواده‌ها به سمت سبک زندگی غربی را مورد نکوهش قرار داد و گفت: اسلام کامل‌ترین دین است و در این دین الهی به تمام زوایای زندگی همراه با سکون و آرامش اشاره شده است، نکته اینجاست که این مبانی باید استخراج و در دسترس عموم به ویژه زوجین جوان گذارده شود.

منتخب مردم محلات و دلیجان در خانه ملت در پایان از رسانه‌هایی همچون ایکنا و صدا و سیما خواستار ورود جدی‌تر در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی، قرآنی و سبک زندگی اسلامی شد و اظهار کرد: هرچه ما به فرهنگ اصیل اسلامی بودن بازگردیم به همان اندازه از مشکلات دور خواهیم شد، والدین دقت داشته باشند خوراک قرآنی فرزندان خود را آماده و زمینه شرکت آنان در جلسات قرآنی را فراهم آورند، صدا و سیما هم به معرفی نخبگان پرداخته و بدین شکل حق قرآن را با الگوسازی ادا کند.

انتهای پیام
captcha