عدالت‌محوری؛ ارمغان نهادینه‌شدن مبانی قرآنی
کد خبر: 3871135
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

عدالت‌محوری؛ ارمغان نهادینه‌شدن مبانی قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه عدالت‌محوری ارمغان نهادینه‌شدن مبانی قرآنی در جامعه است، بیان کرد: درصدد هستیم مبانی الهی در زندگی فردی و اجتماعی مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان اولویت قرار گیرد.

عدالت‌محوری ارمغان نهادینه شدن مبانی قرآنی است

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در حاشیه سفر به محلات و دیدار با خیرین و مدیران مؤسسات قرآنی این شهرستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: قرآن دژی مستحکم در مقابل دشمنان اسلام است و قطعاً با حمایت خیرین قرآنی شتاب فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان چندین برابر خواهد شد.

وی تصریح کرد: هرچند در طول سال‌های گذشته فعالیت‌هایی در حوزه قرآن صورت گرفته است، اما کماکان نیاز به فعالیت‌های بیشتر با ابعاد وسیع‌تر وجود دارد که برای حرکت در مسیر توسعه قرآن نیازمند حمایت و تعاون خیرین قرآنی هستیم.

سرلکیان بازدید از مؤسسات قرآن و خانه‌های قرآنی روستایی را مهم ارزیابی کرد و افزود: شایسته نیست تمام تمرکز ادارات قرآنی در مراکز شهرها باشد، در برخی روستاها ظرفیت‌های خوبی وجود دارند که باید مورد اهمیت واقع شود. برخی روستاها در محلات، کمیجان، خمین و دیگر شهرستان‌ها مهد تربیت حافظان قرآن بوده که علی‌رغم مشکلات در حال فعالیت هستند.

وی عدالت‌محوری را ارمغان نهادینه شدن مبانی قرآنی در جامعه دانست و اضافه کرد: درصدد هستیم مبانی الهی در زندگی فردی و اجتماعی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان اولویت قرار گیرد. قرآن غنی‌ترین منبع در اختیار انسان‌هاست که می‌تواند مسیر رو به تکاملی را برای ما ترسیم کند.

حجت‌الاسلام سرلکیان ادامه داد: خوشبختانه تعامل بین اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان با سایر دستگاه‌ها مطلوب است، در این برهه زمانی باید دست از موازی کاری برداشت و در سایه تعامل حرکت کرد، فعالان جامعه قرآنی در همه بخش‌ها همچون ادارات، خانه‌های قرآنی و مؤسسات باید باهم یک دل شده و همسو با یکدیگر مروج فرهنگ قرآن باشند.

انتهای پیام
captcha