تبیین بُعد قرآنی سردار سلیمانی برای نوجوانان
کد خبر: 3871274
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
صابری‌نصب تأکید کرد:

تبیین بُعد قرآنی سردار سلیمانی برای نوجوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهره برتر قرآنی کشور گفت: نوجوان امروز تنها از سردار بعد نظامی و خدمات ارائه شده در این مسیر را می‌شناسد در صورتی که نباید اجازه داد بُعد قرآنی شخصیت سردار به فراموشی سپرده شود.

لزوم تبیین بُعد قرآنی سردار سلیمانی برای نوجوانان

حبیب‌الله صابری‌نسب، چهره برتر قرآنی کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت سپهبد سلیمانی، گفت: جامعه قرآنی استان مرکزی این ضایعه بزرگ و دردناک را به خانواده شهید و دیگر مردم ایران اسلامی تسلیت گفته و خود را در غم از دست دادن این چهره بزرگ بین‌المللی شریک می‌داند.

وی با اشاره به سنخیت شهید سلیمانی با قرآن، تصریح کرد: حاج قاسم جامع‌الاطراف بود و در هر بعدی که ظاهر می‌شد در آن کم‌نظیر بود. بعد نظامی سردار بر همگان حتی جوامع اروپایی و آمریکایی آشکار است، همه ما در هر جایگاهی که هستیم می‌بایست شخصیت این شهید را به همگان معرفی کنیم.

صابری‌نسب با بیان اینکه رسانه باید در حوزه تبیین شخصیت شهید سلیمانی جدی و با برنامه‌ریزی خاص وارد عمل شود، اظهار کرد: رسانه به‌ویژه صدا و سیما از جمله تأثیرگذارترین ابزار برای معرفی حاج قاسم است؛ چراکه حضور ایشان در مناطق سیل‌زده امسال حکایت از اوج فروتنی، تواضع، بینش و بصیرت بسیار بالا دارد.

این چهره برتر قرآنی کشور ادامه داد: در این مدت تحقیقاتی در خصوص فعالیت‌های قرآنی سردار سلیمانی انجام داده‌ و متوجه حضور این شهید در محافل و جلسات قرآنی شدم، شرکت حاج قاسم در جلسات و محافل حاکی از این است که نیروهای نظامی و ... فعالیت خود را تنها به یک جبهه خاص خلاصه نمی‌دانند و هرجا که لازم است حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر را برای چندمین بار مطالعه می‌کردم و متوجه شباهت شخصیتی سردار سلیمانی با مالک شدم، بسیاری از شاخصه‌های رفتاری جناب مالک در شهید موج می‌زند و بی‌دلیل نیست او را به مالک تشبیه کردند. سردار به پاس زانو زدن در محضر اربابش امام حسین(ع) و گرایش قلبی به قرآن اجر خود را از خدمات صادقانه گرفت و به بالاترین فیض هستی نائل آمد.

صابری‌نسب ادامه داد: رفتار حاج قاسم کاملاً قرآنی و با استناد به خاطرات بیان شده به دور از هرگونه تکلف بود. ایشان در اوج تواضع که صفتی قرآنی است به امور مختلف حتی امور نظامی می‌پرداخت. سردار سلیمانی مهاجر الی الله بود و تمام عمر خود را صرف خدمت به دیگران کرد و بابت مأموریت‌ها وجهی دریافت نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی برای عموم مردم شخصیتی شناخته شده است، لزوم تبیین شخصیت قرآنی، دینی و ولایی ایشان برای مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان را مورد تأکید قرار داد و افزود: نوجوان امروز تنها از سردار بُعد نظامی و خدمات ارائه شده در این مسیر را می‌شناسد در صورتیکه نباید اجازه داد بُعد قرآنی شخصیت سردار به فراموشی سپرده شود.

صابری‌نسب گفت: تمامی زوایای زندگی سردار سلیمانی با نص صریح قرآن مطابقت داشته و همواره سعی شده از دستورات خدا تخطی نشود، برای الگوسازی و معرفی آن به نوجوانان و جوانان نباید سخت گرفت در اطراف ما افرادی همچون حاج قاسم‌ها فعالیت دارند که به دست فراموشی سپرده می‌شوند در حالیکه هریک از آنان چه در زمان حیات و چه ممات می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: نوجوان و جوان امروزی ما الگوسازی را براساس شواهد عینی می‌پذیرد، به‌طور مثال اگر بنده به‌عنوان فعال قرآنی دارای اخلاقی خلاف مبانی دینی باشم مردم آن را به مجموعه قرآنیان منتسب می‌دانند که این کار صحیح نیست؛ از این رو همه ما باید در رفتار و اخلاق خود دقت کنیم؛ چراکه ممکن است در تغییر سرنوشت نوجوان و جوان به سمت سعادت تأثیرگذار باشیم و سردار سلیمانی از جمله انسان‌هایی است که حیات و مماتش می‌تواند الگوساز و تحول‌آفرین باشد.

صابری‌نسب با تأکید براینکه سردار سلیمانی وظیفه خود را در برابر اطاعت خدا انجام داد، اظهار کرد: ما مربیان قرآن باید در گام خودمان عامل به آموزه‌های قرآنی باشیم و در گام دوم الگوهای قرآنی تأثیرگذار را شناخته و با استفاده از ابزار روز به نوجوانان معرفی کنیم، نوجوان تشنه آموختن است و چه بهتر فطرت تشنه و خداجوی او به جای گرایش به مبانی غربی به قرآن پیوند بخورد.

انتهای پیام
captcha