استفاده از فضاهای موجود در مساجد و مدارس برای ایجاد کتابخانه
کد خبر: 3871799
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

استفاده از فضاهای موجود در مساجد و مدارس برای ایجاد کتابخانه

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به پیشرفت ۹۰ و ۹۹ درصدی پروژه‌های کتابخانه‌ای شهید باهنر و آیتی بروجرد، گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی باید از فضاهای موجود در مساجد، مدارس و ادارات به‌منظور ایجاد کتابخانه و فضاهای فرهنگی استفاده کرد.

استفاده از فضاهای موجود در مساجد، مدارس و ادارات برای ایجاد کتابخانهبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، شامگاه سه‌شنبه، بیست و چهارم دی‌ماه در نشست انجمن کتابخانه‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان بروجرد، گفت: در صورت تأمین اعتبار باقیمانده و تحقق وعده مجریان و پیمانکاران، سه پروژه کتابخانه‌ای یاد شده تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ و ۹۹ درصدی دو پروژه کتابخانه‌ای شهید باهنر و استاد آیتی بروجرد و این‌که احداث این پروژه‌ها به ترتیب از سال ۸۹ و ۸۷ آغاز شده است، اضافه کرد: از سویی پروژه کتابخانه شهید سلیمانی روستای دینارآباد بروجرد رو به اتمام بوده و بر اساس وعده پیمانکار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

طهماسبی تأکید کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی و زمان‌بر بودن اجرای پروژه‌های کتابخانه‌ای باید از فضاهای موجود در مساجد، مدارس و ادارات به‌منظور ایجاد کتابخانه و فضاهای فرهنگی عمومی استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارتقای انجمن کتابخانه‌های عمومی لرستان از رتبه هجدهم به هفتم کشوری در سال‌ جاری، افزود: با توجه به عملکرد مثبت این انجمن در شهرستان‌های استان قطعاً تا پایان سال شاهد ارتقای چند پله‌ای دیگر خواهیم بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی لرستان در خصوص پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به این نهاد و این‌که پرداخت این سهم نقش مهمی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های زیرساختی و سخت‌افزاری دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه‌ها نهادی غیرانتفاعی است، پرداخت این سهم از سوی شهرداری‌ها زمینه را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی فراهم می‌کند.

انتهای پیام
captcha