محافل قرآنی دهه‌فجر حول محور شهدای مقاومت باشد
کد خبر: 3871809
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

محافل قرآنی دهه‌فجر حول محور شهدای مقاومت باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید بر اینکه مباحث قرآنی در دهه‌فجر حول محور شهدای مقاومت تنظیم شود، افزود: بی‌شک در اقصی نقاط استان برنامه‌ها و محافل قرآنی برگزار می‌شود که باید دقت کرد جایگاه سردار شهید سلیمانی حفظ شود.

محافل قرآنی دهه‌فجر حول محور شهدای مقاومت باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 25 دی در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه‌فجر استان که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: کمیته قرآن در طول چندسال اخیر نشان داده علاوه‌بر اجرای برنامه‌ها و محافل در راستای کیفی‌سازی برنامه‌های قرآنی هدف دقیقی تعریف کرده و تنها به اجرای ظاهری نپرداخته است.

وی مبنای فجر انقلاب را قرآن و اهل‌بیت(ع) دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه کمیته قرآنی چندسالی است که به کمیته‌های ستاد دهه فجر اضافه شده است، اما در طول این چند سال توانسته دستاوردهای خوبی از خود برجای گذارد، تمامی برنامه‌های این ایام با محوریت اثرگذاری مبانی قرآنی در جامعه بوده است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور لزوم پرمحتوا بودن برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه‌فجر را مورد تأکید قرار داد و افزود: گفتمان سازی قرآنی و ادامه این مسیر تا دهه فجر بعدی از جمله برنامه‌های مدنظرست. حضور پررنگ جامعه قرآنی در کنار نوجوانان و جوانان با پیشکسوتان می‌تواند به اعتلای محافل کمک کند.

وی با اشاره به وضعیت فعلی جامعه در پی شهادت سپهبد سلیمانی، شهادت جمعی از هموطنانمان در سانحه هوایی و تقارن این دهه با ایام فاطمیه، اظهار کرد: برنامه‌ها قبل از دهه آغاز می‌شود، اما باید دقت کرد تمام برنامه‌های با محوریت شهید سلیمانی و ایام فاطمیه باشد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: استمرار خط‌مشی ولایت‌مداری با بهره‌گیری از مبانی قرآن اولویت برنامه‌های کمیته قرآن است. سردار مقاومت با شهادتش اتحاد و تجمیع را بین مردم رقم زد و این مهم می‌تواند در اجرای برنامه‌های قرآنی ایام مبارک دهه‌فجر اثرگذار باشد.

وی بیان کرد: دشمن و استکبار جهانی قصد وقوع افتراق و دوگانگی بین مردم دارد، اما مسئولان و جوامع قرآنی وظیفه دارند جلوی این تفرقه را با استفاده از مضامین الهی و آیات پرکاربرد عمومی بگیرند، تقویت دیدگاه قرآنی می‌تواند علاوه‌بر اعتلای وحدت ملی و جوامع اسلامی به توسعه فرهنگ قرآنی در دیگر جوامع منتج شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تأکید کرد: مباحث قرآنی مطروحه در دهه‌فجر حول محور شهدای مقاومت تنظیم شود، بی‌شک در اقصی نقاط استان برنامه‌ها و محافل قرآنی برگزار می‌شود که باید دقت کرد جایگاه سردار شهید سلیمانی حفظ شود. قاریان و حافظان قرآن هر محفلی که قدم می‌گذارند باید روحیه حماسی اوج زند و برنامه‌ها به کیفی‌ترین شکل ممکن انجام شود.

انتهای پیام
captcha