دستاوردهای معنوی کمیته قرآن دهه‌فجر ملموس باشد
کد خبر: 3871861
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

دستاوردهای معنوی کمیته قرآن دهه‌فجر ملموس باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دستاوردهای معنوی و قرآنی کمیته قرآن ستاد دهه مبارک فجر باید برای همگان ملموس و برنامه‌ریزی‌ها اثرگذار باشد.

دستاوردهای معنوی و قرآنی کمیته قرآن دهه‌فجر ملموس باشد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، امروز، 25 دی‌ماه در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه‌فجر استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه دهه‌فجر فرصت خوبی است تا بتوان خدماتی را در تراز انقلاب اسلامی انجام داد، گفت: ستاد دهه مبارک فجر در قالب 24 کارگروه تشکیل می‌شود که کمیته قرآن یکی از این کارگروه‌هاست.

وی برلزوم شرکت نوجوانان در برنامه‌های دهه‌فجر به ویژه برنامه‌های قرآنی تأکید و تصریح کرد: دستاوردهای معنوی و قرآنی کمیته قرآن ستاد دهه مبارک فجر باید برای همگان ملموس و برنامه‌ریزی‌ها اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام سرلکیان گسترش فرهنگ قرآنی در دهه‌فجر را مهم دانست و اضافه کرد: نقش ارزنده قرآن که انقلاب اسلامی بر مبنای آن پایه‌گذاری شده است باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود. هرچه جوانان با مضامین قرآن بیشتر آشنا شوند ره‌آورد بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

این مقام مسئول بابیان این مطلب که با قدرت بیشتر اجرای برنامه‌های قرآنی ستاد دهه‌فجر را در دستور کار قرار می‌دهیم، اضافه کرد: در پی شهادت سردار مقاومت سلیمانی تمامی مؤسسات، خانه‌های قرآنی شهری و روستایی برنامه‌هایی را در حال انجام دارند، سعی شده نوآوری در برنامه اولویت باشد.

وی لزوم معرفی الگوهای قرآنی در ایام‌الله دهه‌فجر را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر انتظار داریم نوجوان امروز در مسیر قرآن حرکت کند باید الگوهایی را به او معرفی کنیم. همچنین تجلیل از خادمان قرآن از برنامه‌های اجرایی دهه‌فجر امسال است.

حجت‌الاسلام سرلکیان ابراز امیدواری کرد که امسال سالی پرجنب‌و‌جوش در حوزه قرآن و ارائه استعدادهای درخشان قرآنی باشد و لزوم تحول آفرینی در حوزه قرآن با استفاده از نیروهای خدوم و اساتید مجرب را از اهم برنامه‌های مورد توجه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های قرآنی دهه‌فجر با رویکرد جدید در سطح مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، اضافه کرد: توجه به تهیه اقلام فرهنگی با مضامین قرآنی، شناسایی مصادیق قرآن در رابطه با انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات مختلف، اهدای قرآن از جمله مواردی است که می‌تواند مورد توجه دستگاه‌ها برای تنظیم برنامه باشد. دستگاه‌های عضو کمیته قرآن ستاد دهه‌فجر برنامه‌های خود را تا پنجم بهمن‌ماه جمع‌بندی و ارسال کنند.

حجت‌الاسلام سرلکیان با تأکید براینکه نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب باید جدی‌تر باشد، لزوم تقویت زمینه‌های روشنگری با استفاده از آیات قرآن توسط اساتید و مربیان قرآن را مهم عنوان کرد.

وی روزشمار ایام‌الله دهه‌فجر انقلاب اسلامی را به ترتیب روزها بدین شرح اعلام کرد: ولایتمداری، انقلابی‌گری، پیوند ناگسستنی امت و امام. تفکر دینی ، فرهنگ و هنر انقلابی، تمدن نوین اسلامی. جوان انقلابی، جهاد علمی، امیدآفرینی. مدیریت جهادیف اقتصاد مقاومتی، رونق تولید. سبک زندگی ایرانی – اسلامی، اعتلای منزلت زن، تحکیم خانواده. معنویت، ایثار، شهادت. قرآن و عترت، وحدت اسلامی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت. امنیت پایدار، بازدارندگی، پاسداری از انقلاب اسلامی. مردم‌سالاری دینی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد. جهاد، مقاومت، استکبارستیزی. حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل‌ها.

انتهای پیام
captcha