نام سازمان دارالقرآن‌الکریم به دارالقرآن‌الکریم و عترت تغییر کند
کد خبر: 3873180
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
در جلسه رؤسای ادارت قرآنی استان‌های غرب کشور پیشنهاد شد؛

نام سازمان دارالقرآن‌الکریم به دارالقرآن‌الکریم و عترت تغییر کند

گروه فعالیت‌های قرآنی _ رؤسای ادارات قرآنی استان‌های غرب کشور متفق‌القول بیان کردند: با توجه به اینکه رویکرد سازمان دارالقرآن‌الکریم به سمت عترت و فرهنگی حرکت کرده است؛ لذا پیشنهاد می‌شود سازمان دارالقرآن‌الکریم به دارالقرآن‌الکریم و عترت تغییر نام دهد.

نام سازمان دارالقرآن‌الکریم به دارالقرآن‌الکریم و عترت تغییر کند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دومین روز از پنجمین نشست رؤسای ادارت قرآنی استان‌های غرب کشور عصر روز گذشته، 30 دی در بیت امام(ره) در خمین برگزار شد.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این نشست، لزوم اجرای برنامه‌های قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برنامه‌های نو به فراخور نیازهای جامعه در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی متناسب با قرآن در نظر گرفته شود. 

وی تأکید کرد: برنامه‌ها باید همسو با تشکیل تمدن دینی و اجرای فرامین رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باشد، برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید از نیروهایی استفاده کرد که عرق دینی و همت داشته باشند.

خمین به قطب قرآنی استان مرکزی تبدیل شود

حجت‌الاسلام نعمت‌الله سرلکیان، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امید است به‌زودی شهرستان خمین قطب قرآنی استان مرکزی باشد؛ چراکه زیرساخت‌های این مهم در این شهرستان فراهم است.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا همانطور که یک چهارم مفاخر کشور به استان مرکزی تعلق دارند این ظرفیت را در حوزه قرآن ایجاد کنیم.

اجرای طرح حفظ خطبه فدکیه در کرمانشاه

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز در این نشست برلزوم جدی بودن فعالیت‌های قرآنی در بخش‌های مختلف تأکید کرد و افزود: ما در استان خودمان علاوه‌ بر مباحث قرآنی در حوزه عترت ورود داشته و حفظ «خطبه فدکیه» را در دستور کار قرار داده‌ایم.

تقویت هیئات مذهبی در کردستان

علیپور، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان نیز گفت: علی‌رغم تصور ذهنی برخی از مردم که استان کردستان از حوزه عترت دور است، از سال گذشته تاکنون فعالیت‌ها در این حوزه بیشتر شده است و در کنار تقویت هیئات مذهبی به تقویت هیئات مذهبی نیز توجه ویژه شده است.

حرکت به سمت مثلث هدایت

بنا بر این گزارش، در این نشست رؤسای ادارات قرآنی استان‌های غرب کشور متفق‌القول بیان کردند: رویکرد فرهنگی قرآنی باید به سمت مثلث هدایت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه حرکت کرده و دوره‌های تربیت معلم در دو رشته نهج‌البلاغه و صحیفه در نظر گرفته شود.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه رویکرد سازمان دارالقرآن‌الکریم به سمت عترت و فرهنگی حرکت کرده است؛ لذا پیشنهاد می‌شود نام سازمان دارالقرآن‌الکریم به دارالقرآن‌الکریم و عترت تغییر کند. این رؤسا از رئیس سازمان درخواست کردند بیانیه گام دوم انقلاب را به‌صورت کاربردی و راهبردی و به‌صورت طرح محور طراحی و جهت اجرا به ادارات قرآنی سراسر کشور ابلاغ شود.

انتهای پیام
captcha