جلسه قرآن تمرین اخلاق و مشی زندگی است
کد خبر: 3873227
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
محمد بنیادی:

جلسه قرآن تمرین اخلاق و مشی زندگی است

گروه جلسات و محافل ــ قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان شب گذشته در جلسه ختم قرآن «محمود خادمی‌فر» گفت: جلسه قرآن، تمرین و تکرار اخلاق و مشی زندگی است.

به گزارش ایکنا؛ جلسه ختم قرآن محمود خادمی‌فر، قاری و مدرس قرآن، 30دی‌ماه با دعوت از قاریان، اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان چون محمد بنیادی، ابراهیم آهور، احمد مرادی، محمود متقی‌پناه و سایر اعضا و قرآن‌‌دوستان در مسجد توحید تهران واقع در میدان امام خمینی(ره)، خیابان باب‌همایون، تقاطع صوراسرافیل برپا شد.

محمد بنیادی، پیشکسوت قرآنی کشورمان طی سخنانی با اشاره به اینکه پدر محمود خادمی‌فر نیز توفیق جلسه‌داری و جلسه‌گردانی را داشته، اظهار کرد: البته بسیاری از اساتید بنام حاضر در این جلسه از پیش از انقلاب، خود و یا پدرانشان در این راه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه باعث مسرت است که جامعه قرآنی اینگونه مشتاقانه در این جلسات حضور پیدا می‌کنند و اینگونه در محضر قرآن شرف حضور یافته‌اند، اضافه کرد: این تعظیم قرآن است و باید اتحاد و یکپارچگی، روز به روز بیشتر شود و این منش استاد و شاگردی نیز باید روز به روز بیشتر شود، البته همه شاگرد قرآن هستیم و زانوی ادب در مقابل قرآن بر زمین زده‌ایم.

این مدرس قرآن با اشاره به گمنام بودن برخی از اساتید قرآن و ناشناخته بودن آنها در رسانه‌ها، تصریح کرد: به برخی از اساتید چون احمد مرادی، محمود متقی‌پناه و... پرداخته نشده است که نیازمند دقت نظر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه هدف از بعثت پیامبر اکرم(ص) خلق عظیم بوده است «وَإِنَّكَ لَعَلىٰ خُلُقٍ عَظيمٍ»، گفت: پیامبر(ص)، اخلاق‌مدار بودند به‌گونه‌ای که کفار و مشرکان به خودشان اجازه توهین به ایشان را نمی‌دانند و این هم از قلب لطیف ایشان نشئت گرفته بود. این تواضع و فروتنی باید سر منشأ ما باشد، چیزی که در استاد مولایی(ابراهیم پورفرزیب) دیدیم، این بود که استاد با مشی اخلاقی که داشت، همه را به جلسه قرآن خود جذب می‌کرد.

بنیادی با تأکید بر اینکه فردی که قرآن می‌خواند و تاریخ اسلام و قرآن را نمی‌داند، ظالم به قرآن است؛ چراکه دانستن آن لازم و ضروری است، ادامه داد: جامعه قرآنی و زیبایی صدای قاریان باید همراه با اخلاق باشد که در غیر این صورت آن صدا، صدای شیطان است و صدای قرآن نیست.

وی با بیان نام شهیدان رسول حیدری، سردار قاسم سلیمانی و حسین همدانی که تمام وجودشان قرآنی بود، اظهار کرد: من هم با آنها در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بودم و ندیدم یک شب نماز شب این افراد قطع شود. اینها تجسم عمل به قرآن بودند. پس جلسات قرآن، تمرین و تکرار اخلاق و مشی زندگی است.

بنیادی با اشاره به اینکه جلساتی که با نیت الهی برگزار می‌شود، پربار هستند، اظهار کرد: لذا جامعه قرآنی نیاز دارد که خودش زمینه فعالیتش را گسترش دهد و منتظر فرد و دستگاهی نماند.

یادآور می‌شود، از جمله اساتید حاضر در این جلسه مهدی برقعی، حسن ابراهیم‌آبادی، بیات، اسفندیار، عباس دشتی، سیاسی، حسین نوریان، بهبود محمدزاده، صنعتی و برومند بودند. همچنین طی این جلسه قاریان ممتاز حسن پرواری، کامران آتش‌پنجه، داوود بایگان و حافظان نوجوان مهدی و زهرا کریمی به تلاوت آیات و ارائه محفوظاتشان پرداختند.

جلسه محمود خادمی‌فر هر دوشنبه در مسجد توحید تقاطع صوراسرافیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha