شورای نگهبان برای حضور حداکثری مردم تصمیم‌های حکیمانه‌ای بگیرد
کد خبر: 3873236
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

شورای نگهبان برای حضور حداکثری مردم تصمیم‌های حکیمانه‌ای بگیرد

گروه اجتماعی _ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هیئت نظارت و اجرایی، گفت: شورای نگهبان برای حضور حداکثری مردم تصمیم‌های حکیمانه‌ای بگیرد تا مجلسی برآمده از ایمان، دلسوزی و عشق به ملت و در تراز نظام جمهوری اسلامی باشد.

مجلس دوازدهم در تراز نظام جمهوری اسلامی/ اجازه ندهیم دشمنان ارزش‌ها را بگیرند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، اول بهمن در هفتمین نشست شورای استان که در سالن غدیر استانداری این استان برگزار شد، نمازجمعه هفته قبل را رفراندوم دیگری برای نظام دانست و گفت: مردم در این رفراندوم بار دیگر عزت، حمایت از نظام و رهبری و وحدت ملی را به نمایش گذاردند.

وی تصریح کرد: مردم با شرکت در مراسم بدرقه پیکر پاک شهید سلیمانی حماسه‌ای دیگر خلق کردند و به دشمنان ثابت کردند در هیچ برهه زمانی دست از رهبری و ولایت فقیه برنمی‌دارند. شهادت سردار چهره کریه امریکا و جنایتکاران را نشان داد و از طرف دیگر چهره مظلومیت مردم ایران و مقاومت را برهمگان نشان داد. نشانه گرفتن پایگاه عین‌الاسد تودهنی محکمی از سوی ایران به آمریکایی‌ها بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با ابراز تأسف از اتفاق پیش آمده برای سرنشینان بوئینگ 747 و ابراز همدردی با خانواده این شهدا، تصریح کرد: انتظار می‌رود برخی سهل‌انگاری‌ها اگر بوده است جبران و نواقص و ضعف برطرف شود و تکرار نشود.

امام جمعه اراک به شهادت سردار سلیمانی اشاره و اظهار کرد: شهادت سردار آغاز راه است نه پایان راه مقاومت. سیره این شهید والامقام باید به نوجوانان آموزش داده شود. سیره شهدا برای ده‌ها سال آینده درس حیات طیبه است و ما باید از این درس‌های ملی و مذهبی برای آیندگان به یادگار بگذاریم. پشتیبانی همه ما از نظام در ابعاد مختلف به پیشرفت و سربلندی کشور منتج می‌شود.

وی با اشاره به جان‌باختن تعدادی از هموطنانمان در تشییع پیکر شهید سلیمانی، این اتفاق را ناگوار خواند و اضافه کرد: بروز این اتفاقات قابل پیشگیری است، نباید برای دفن این شهدا آسیب می‌دیدیم، اما برای جلوگیری از این حوادث باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در استان به فرمایش رهبری که فرمودند؛ «روزگار بزن درو تمام شده است» تصریح کرد: دشمنان باید بدانند ما بَرده آنان نبوده و در مقابل آنان دست بسته نیستیم.

وی به رویدادهای دو ماه بهمن و اسفند(دهه فجر و انتخابات) نیز اشاره کرد و گفت: شورای اداری از هم‌اکنون تا 20 فروردین تدبیر بسیار حکیمانه‌ای انجام دهد. انتخابات یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیشرو است و این مهم در این برهه زمانی بسیار حساس است. هیئت‌های اجرایی و نظارت اقدامات خود را انجام دادند و شورای نگهبان برای حضور حداکثری مردم تصمیم‌های حکیمانه‌ای بگیرد تا مجلسی برآمده از ایمان، دلسوزی و عشق به ملت و در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم و با توجه به مشکلات امروز برای فردای کشور تصمیم‌های حکیمانه اخذ شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مجلس باید برای گران شدن بنزین تدبیری حکیمانه اتخاذ می‌کرد، برای سال 98 باید از سال 97 تصمیم‌گیری می‌شد و هر سال 500 تومان اضافه می‌شد، اگر تصمیم اصولی اخذ می‌شد شاید امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

وی ادامه داد: اتفاقات را نباید به گردن یکدیگر انداخت، در مجلس چهارم تصویب شود سالی 20 درصد اضافه شود، اما بازی درآورده و خراب کردند، رشد 20 درصدی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کرد و این افزایش تنها برای بنزین نبود و گازوئیل را هم شامل می‌شد و تورمی هم ایجاد نمی‌کرد، برخی افراد پوپولیسمی(عوام‌گرایی) عمل می‌کند و پس از آن در تصمیم‌گیری ها دچار مشکل می‌شویم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی برلزوم حضور آگاهانه و با معنویت در انتخابات تأکید کرد و افزود: در راستای برگزاری انتخاباتی سالم به جای تبلیغ منفی تبلیغ مثبت داشته باشیم و همه را به حضور حداکثری، آگاهانه، فعالانه، عاشقانه، مسئولانه تشویق کنیم، انتخابات یوم‌الله دیگری است که حماسه‌سازی در این عرصه وظیفه شرعی و ملی همه ماست.

این مقام مسئول در بخش دیگر از سخنان خود به چهل‌و‌یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: آمادگی ما برای برگزاری دهه‌ فجر باید دوچندان باشد، چهلمین روز شهادت سپهبد و راهپیمایی 22 بهمن باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود تا دشمنان خیال باطل بر دلسردی امت اسلامی نداشته باشند.

وی لزوم برقراری ارتباط هرچه بیشتر استاندار و معاونان با مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: همه همراهی کنند استان مرکزی در همه ابعاد استانی پیشرو باشد، خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه‌های مختلف انتظامی، نظامی، دستگاه قضایی، شورای تأمین، اطلاعات و هوشیاری مردم استان مرکزی شاهد بروز تنش در آبان‌ماه و دی‌ماه نبودیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به تنظیم بازار شب عید، اضافه کرد: برای بازار شب عید تدبیر لازم اخذ شود. همچنین نیروهای انتظامی و انتظامی برای حفظ امنیت هرچه بیشتر مردم از چهارشنبه‌سوری تا 20 فروردین بر مراقبت‌های خود از مردم بیفزایند.

وی در پایان گفت: انس با اهل‌بیت(ع) کلیدی‌ترین مسئله است و این معنویت نباید فراموش شود، نباید اجازه دهیم تا دشمنان آرمان‌ها و ارزش‌ها را از ما بگیرند، ما با بهره‌گیری از نیروی ایمان، داشتن رهبری شجاع و مقتدر و مردمی آگاه درس ایستادگی را با قدرت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha