22 بهمن؛ نتایج قطعی تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس اعلام می‌شود
کد خبر: 3873291
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

22 بهمن؛ نتایج قطعی تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس اعلام می‌شود

گروه اجتماعی _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: نتایج نهایی اسامی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 22 بهمن اعلام می‌شود و نامزدها از ۲۴ تا ۳۰ بهمن فرصت تبلیغات دارند.

22بهمن؛ نتایج قطعی تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجلس اعلام می شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی امروز، اول بهمن در هفتمین جلسه شورای اداری که در سالن غدیر این استان برگزار شد، به تشریح وضعیت تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط هیئت نظارت پرداخت و گفت: 44.1 درصد نامزدها تأیید شدند.

وی تصریح کرد: در حوزه اراک، خنداب و کمیجان 38.5 درصد، ساوه و زرندیه ۴۳ درصد، در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ۴۹ درصد، شازند ۳۸ درصد، در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان ۴۰ درصد و در خمین نیز ۳۸ درصد داوطلبان صلاحیتشان تأیید شد.

اکرمی در ادامه به روزشمار انتخابات تا 2اسفند نیز اشاره کرد و گفت: نتایج نهایی اسامی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 22بهمن اعلام می‌شود و نامزدها از ۲۴ تا ۳۰ بهمن فرصت تبلیغات دارند.

اکرمی برلزوم همکاری دستگاه‌های مختلف جهت برگزاری انتخاباتی پرشکوه تأکید کرد و افزود: ریز اطلاعات خودروها، امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی در تمامی دستگاه ها و حتی شهرستان‌ها در اختیار داریم. برای روز انتخابات لازم است تمام امکانات در اختیار ستاد انتخابات باشد.

این مقام مسئول به نزدیک شدن 41اُمین سال پیروزی انقلاب هم اشاره کرد و گفت: امیدست امسال نسبت به برگزاری دهه فجری متفاوت و خلاقانه نسبت به سال‌های گذشته اقدامات لازم صورت گیرد، در این ایام دو سیستم اجرایی بنیاد شهید و نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ هزار یتیم در استان مرکزی شناسایی شدند در مقابل این تعداد یتیم ۳۲ هزار کارمند در استان مشغول به خدمت  هستند، اگر هر کارمند یک یتیم را تحت سرپرستی داشته باشد علاوه‌بر آثار معنوی در زندگی فرد یتیمی بدون حامی در استان نخواهیم داشت و امید است تا پایان سال این برنامه انجام و ایتام تحت حمایت کارمندان استان قرار گیرند.

به گزارش ایکنا؛ رضا میرزایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این جلسه گفت: طی ۳۰۶ روز سال جاری، ۲۶۶ روز هوای پاک و سالم، ۳۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای تمامی گروه های سنی در اراک گزارش شده است.

وی اضافه کرد: ۸۵ روز ناسالم در سال ۹۵، ۵۵ روز در سال ۹۶، ۴۴ روز در سال ۹۷ و ۴۰ روز در سال ۹۸ گزارش شده است که تعداد روزهای ناسالم سال جاری نسیت به سال 97، 10درصد کاهش داشته است که این امر حاصل تکالیف محول شده به دستگاه‌های مربوطه، توزیع سوخت پاک، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، ایجاد جایگاه سوخت CNG، گازرسانی به واحدهای آلاینده و کوره های آجرپزی و ... است.

میرزایی اضافه کرد: در سال جاری دو موج آلودگی در اراک از چهارم آذرماه آغاز شد و شاخص کیفیت هوا به ۱۶۲ رسید، تاکنون در هیچ روزی بدون دلیل مدارس تعطیل نشده است و کارگروه اضطرار در زمان مناسب تشکیل جلسه داد. با توجه به دستور دادستان و پیگیری مدیریت ارشد استان مقرر شد که نیروگاه به اندازه گاز دریافتی برق تولید کرده و مازوت نمی‌سوزاند.

انتهای پیام
captcha