نبود امکان رقابت بین جناح‌ها پایین بودن میزان مشارکت را به همراه دارد
کد خبر: 3873339
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

نبود امکان رقابت بین جناح‌ها پایین بودن میزان مشارکت را به همراه دارد

گروه اجتماعی _ استاندار مرکزی با اشاره به تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس گفت: در برخی از حوزه‌های انتخابیه استان امکان رقابت بین همه جناح‌ها فراهم نیست و این امر نتیجه‌ای جز پایین‌آمدن میزان مشارکت مردم نخواهد داشت.

اجازه سیاه‌نمایی نمی‌دهم

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، اول بهمن در هفتمین جلسه شورای اداری استان مرکزی  که در سالن غدیر استانداری این استان برگزار شد، به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و با ابراز تأسف از اینکه در برخی از حوزه‌های انتخابیه استان امکان رقابت بین همه جناح‌ها فراهم نیست و این امر نتیجه ای جز پایین آمدن میزان مشارکت مردم نخواهد داشت، گفت: این شرایط فقط مختص استان ما نیست تا جایی که اطلاع دارم در ۸ استان کشور اصلا امکان رقابت بین جناح‌ها وجود ندارد، امیدوارست در ایام باقی مانده هیئت نظارت استان و شورای نگهبان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی تصریح کرد: از بین افرادی که رد صلاحیت شدند می‌توان افرادی را در چارچوب انقلاب اسلامی و ملاک عمل شورای نگهبان گزینش کرد تا رقابت مناسبی در همه حوزه‌ها شکل گیرد، تمام نیازها جهت برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رصد، تأمین و مشکلات موجود به ستاد انتخابات استان منتقل شود، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند امکانات خود را در اختیار ستاد بگذارند و اگر در حوزه نیروی انتظامی نیز امکاناتی نیاز داشته باشند باید فراهم شود.

یوم‌الله بهترین تعبیر برای اتفاقات اخیر

آقازاده همچنین با اشاره به نماز جمعه هفته گذشته تهران که توسط مقام معظم رهبری اقامه شد، اظهار کرد: بهترین تعبیر برای وقایع اخیر کشور «یوم‌الله» بود که از سوی معظم‌له مطرح شد. شهادت یک انسان مخلص باعث شد که افراد زیادی از خواب غفلت بیدار شوند و حماسه‌ای چنین بزرگ خلق شود. شاید شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بیشتر از زندگی افتخارآمیز وی که به اسلام و انقلاب خدمت کرد تاثیرگذار بود و مردم یوم‌اللهی دیگر آفریدند.

این مقام مسئول اضافه کرد: مسلما فقدان یک سرباز وطن و ولایت هر چند سخت است، اما آرزوی حاج قاسم شهادت به دست دشمنی سرسخت بود که پیوسته دشمنی خود را ثابت کرده است، با شهادت ایشان شعارهای دشمنان و توطئه‌های آنها نقش برآب شد.

وی در ادامه به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت جمعی از هموطنانمان اشاره و با ابراز همدردی با خانواده این عزیزان، گفت: متاسفانه این حادثه اشتباه بود، اما شجاعت مسئولان و سپاه پاسداران که مسئولیت این حادثه را به عهده گرفتند آلام این خانواده‌های داغدار را تسلی می‌بخشد هرچند که باید علل آن پیگیری و برای جلوگیری از تکرار آن و جبران خسارت اقدام شود.

آقازاده تصریح کرد: دهه فجر زمانی است که مسئولان باید فارغ از روزهای عادی و ملاقات‌های عمومی رو در رو با مردم در ارتباط باشند و مشکلات را بشنوند و این گفت‌و‌گو با مردم در حال حاضر ضروری است. در کنار ملاقات‌های مردمی پروژه‌های خوبی نیز در شرایط تحریم و مشکلات افتتاح می‌شود.

استاندار مرکزی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص بازداشت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: طی دو هفته اخیر موضوع این بازداشت مطرح شده و دو کانال تلگرامی جعلی، ضد انقلاب و پولی که با دریافت پول، دروغ می‌نویسند، شورای تأمین استان به دنبال شناسایی عوامل بی‌هویت این کانال‌ها به لحاظ شخصیتی است، آنان مطالبی در خصوص فشار مسئولان استان به دستگاه قضایی برای آزادی مدیرکل این سازمان منتشر کردند.

کانال‌های جعلی، ضدانقلاب‌تر از آکریکا و اسرائیل

وی ادامه داد: مسلما ارائه توضیح برای دروغ‌های این کانال‌های جعلی که حتی از امریکا و اسرائیل ضدانقلاب‌تر هستند، ارزشی ندارد، اما زمانی که ادعای فشار مسئولان استان برای آزادی این مدیر، از تریبون مجلس طرح و به رئیس جمهوری تذکر داده شد، بنده را مجاب به توضیح کرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در شبی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام موشکی علیه پایگاه‌های عین‌الاسد امریکا در عراق را انجام داد، ساعت 4بامداد چهارشنبه شورای تامین استان تشکیل جلسه داد و اقدامات احتمالی دشمن برای مقابله به مثل با ایران تحلیل و بررسی شد و در همان جلسه نیز تصمیم گرفته شد که رییس سازمان صمت به دلیل اینکه شرایط کشور خاص است و مدیریت و تنظیم بازار شب عید لازم است آزاد باشد و دستگاه قضایی مسائل را دنبال کند و در این رابطه هیچ فشاری وجود نداشت. رییس کل دادگستری استان نیز در همان جلسه با این پیشنهاد موافقت کرد.

وی افزود: پس از این جلسه دادستان اراک طی تماس تلفنی بیان کرد که با توجه به وضعیت موجود، آزاد شدن رییس سازمان صمت استان به صلاح نیست و ما نیز پذیرفتیم، حتی مدیرکل حقوقی وزارت صمت نیز با سفر به استان پیگیری لازم را در این خصوص انجام داد و وزارت صمت در پی این است که رییس سازمان آزاد باشد تا تکلیف سرپرست یا رئیس بعدی مشخص شود. آیا این پیگیری‌ها به منزله فشار است؟

آقازاده تشریح کرد: پس از طرح موضوع فشار مسئولان استان مرکزی برای آزادی رییس سازمان صمت در کانال تلگرامی جعلی، عده‌ای در مجلس در رابطه با این فشار به رییس جمهوری تذکر دادند، در صورتیکه هنوز موضوع تخلفات در مرحله بررسی قرار دارد. دوم اینکه رییس جمهور، وزیر کشور و وزیر صمت در جریان موضوع هستند هرچند که برای دستگیری یک فرد یا مدیر، مافوق او باید مطلع باشد که ما در جریان نبودیم، ولی اجازه نمی‌دهم در آستانه انتخابات از این موضوع سوءاستفاده شود.

وی ادامه داد: دولت در کنار نقاط ضعف، نقاط قوتی هم دارد، اما نباید در انتخابات از این مسائل بهره‌برداری سیاسی سوء صورت گیرد، این عده حتی موضوع آلودگی هوای اراک را محل بازی سیاسی کرده و از احساسات مردم سوءاستفاده می‌کنند، مردم بدانند امروز زمان ارزیابی دولت نیست، زمان اینکار، پایان کار دولت است، امروز زمان ارزیابی کار مجلس است.

این مقام مسئول گفت: تخریب دولت با استفاده از تریبون‌هایی که افراد در اختیار دارند، مصداق سوء استفاده این افراد از جایگاهشان است. مقام معظم رهبری بیان فرمودند که همه دولت‌ها مورد حمایت من هستند، ما هم در مسیر خط‌مشی ایشان رفتار کنیم. چرا در حالی که دشمن بر کشور تمرکز کرده است، خودمان خودمان را تضعیف می‌کنیم؟

مردم نسبت به حرف‌های بی‌نتیجه هوشیار باشند

وی اضافه کرد: مردم باید نسبت به حرف‌های بی‌نتیجه و سیاسی، ایجاد کانال‌های جعلی و پولی و زدن افراد، هوشیار باشند که هستند. باید دید این موارد چرا فقط در زمان انتخابات مطرح می‌شود؟ تذکر به رییس جمهوری باید درست و اصولی باشد نه اینکه سخنان واهی و بدون پشتوانه مطرح شود.

آقازاده افزود: تمام ماجرای بازداشت مدیرکل سازمان صمت استان همین بوده است و سؤال اینجاست که چرا باید از تریبون مجلس به رییس جمهوری تذکر داده شود؟ دو سه روز پیش من با مجمع نمایندگان استان در مجلس جلسه داشتم، هیچ کدام چنین حرف‌هایی نزدند تنها بیان شد، تکلیف رییس سازمان روشن شود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: اجازه سیاه‌نمایی نمی‌دهم، همه مدیران و مسئولان استان مورد حمایت و تأیید من هستند تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، قطعا در صورت تخلف در حد و جایگاه خودمان برخورد خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: این اتفاقات در واقع بیشتر وسیله تبلیغات و بهره‌برداری سوء برای تأمین منافع به هر قیمتی است. هر کسی هر صحبتی داشته باشد بلافاصله با عدد و رقم پاسخ خواهم داد، اخیرا درباره آلودگی هوا اراک کلیپی ساخته شده و حرف‌های ما و دولت را مسخره کردند، به این افراد باید گفت شما به دنبال چه هستید؟ به نظر من این رفتارها اصلا به مصلحت کشور نیست و قطعا مردم خودشان قضاوت خواهند کرد. الان زمان ارزیابی دولت نیست، آقایان مجلس از عملکرد خودشان دفاع و مردم را اقناع کنند که در این دوره فقط حرف نزدیم بلکه عمل کردیم.

استاندار مرکزی در پایان با اشاره به فعالیت‌های خوب اداره کل زندان‌های استان، اضافه کرد: بهتر است که مدیران گاهی در زندان حاضر شده و پای درد دل زندانیان بنشینند که درس عبرتی هم خواهد بود، همچنین می توان برای بازدیدهای دوره‌ای و مداوم برنامه‌ریزی کرد.

 

انتهای پیام
captcha