آرزوی دختری با صدای خدا
کد خبر: 3873385
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

آرزوی دختری با صدای خدا

گروه اجتماعی ــ چندین سال است که صدایی احساس برانگیز از کودکی خردسال به گوش می‌رسد که خیلی از افراد او را نشناخته و نمی‌دانند در پس این صدا چه دنیایی وجود دارد.

آرزوی دختری با صدای خدابرای دیده‌شدن در عرصه صدا حتماً نباید به قول امروزی‌ها صدای مخملی داشت، برخی افراد با خواندن در استودیوهای حرفه‌ای تغییراتی در صدای خود برای پسندیده شدن ایجاد می‌کنند، اما چندین سال است که صدایی احساس برانگیز از کودکی خردسال به گوش می‌رسد که خیلی از افراد او را نشناخته و نمی‌دانند در پس این صدا چه دنیایی وجود دارد.

خدای مهربان به دختری با محدویت‌های جسمی همچون «فاطمه غرار» از ساوه استعدادی داده است که چنان حسی را در مخاطب ایجاد می‌کند که همه به وجد آمده و گاه ناخودآگاه اشک می‌ریزند.

فاطمه غرار در گفت‌و‌گویی صمیمانه با خبرگزاری ایکنا استان مرکزی، در مورد حس و حالش در برنامه‌های مختلف گفت: همیشه حس بسیار خوبی دارم که در جمع بزرگان قرار می‌گیرم و سعی می‌کنم از آنان مطلبی هرچند کوتاه بیاموزم.

وی ادامه داد: حضور در همایش‌ها و ... در روحیه من تأثیرگذار است و احساس مفید بودن می‌کنم، اصلاً دوست ندارم یک جا بنشینم و کسی برایم کاری انجام دهد، بسیار علاقه‌مندم روی پای خودم بایستم.

فاطمه افزود: همیشه از خدا خواستم مرا در پناه خود داشته باشد و تنهایم نگذارد، پدر و مادرم کمک می‌کنند تا اعتماد به نفسم بالا باشد، درست است که من در زندگی کمبودهایی دارم، اما این دلیل بر گوشه‌گیر بودن من نیست.

اعتماد به نفس داشته باشید

وی اظهار کرد: از کودکان معلول که مثل من با محدودیت‌هایی مواجه هستند می‌خواهم تا اعتماد به‌نفسشان را از دست ندهند، سعی کنند اگر هنری دارند همان هنر را پرورش دهند، کودکان و نوجوانان دنبال استعدادهایشان باشند و خانواده‌ها هم فرزندان معلول خود را حمایت کنند.

فاطمه از ارتباطش با خدا گفت: ارتباطم با خدا بسیار خوب است، خدا را خیلی دوست دارم، حتی با او حرف می‌زنم، تمام حس‌های خوبم را مدیونش هستم، همیشه هوای دلم و احساس مرا داشته است.

وی تصریح کرد: علاقه بسیار به کتاب خواندن دارم، کلاس ششم را پشت‌سر گذاشتم. آواز و شعر را دوست دارم، اوایل در مدرسه شعر امام زمان(عج) می‌خواندم، قرار بود این شعر را 22 بهمن بخوانم که نتوانستم در آن روز اجرا کنم، بعد بین همکلاسی‌ها خواندم، این شعر حس عجیبی به من دست داد، دوستان این صدا را در صفحات مجازی قرار دادند و مورد استقبال مردم قرار گرفت. بعد از آن آقای رضا شیری از آهنگ من کلیپ درست کرد و پس از آن همه مرا شناختند.

فاطمه به سفرهای خود به اصفهان، اراک، تهران و .. اشاره کرد و افزود: کشورهای خارجی دعوتم کردند و من قبول نکردم، اما 2 بارکربلا رفتم. کلیپ من از کانال کربلا به اشتراک گذاشته شد. در کربلا حسم خیلی خوب بود، از امام حسین(ع) خواستم تا همه سلامت باشند و مردم ایران همه شاد باشند.

وی گفت: قرآن را خیلی دوست دارم، سعی می‌کنم سوره‌های کوچک قرآن را حفظ کنم و بعد به سراغ سوره‌های بزرگتر بروم، آرزو دارم حافظ قرآن باشم، دوست دارم معنی سوره‌هایی که بلدم در زندگی استفاده کنم، مثلاً به پدر و مادرم احترام می‌گذارم و می‌دانم خدا هم دوست دارد، نماز خواندن هم دوست دارم.

رسالت والدین

در ادامه پری زَقر، مادر فاطمه از ویژگی‌های دخترش، گفت: رسالت پدر و مادرها سخت است و تکلیف پدران و مادرانی همچون من که فرزند با معلولیت‌های خاص دارند بیشتر و سخت‌تراست.

وی با بیان اینکه فاطمه از 2 سالگی اتفاقات و مسائل زندگی را با چشم سر ندیده و همیشه گمان می‌کند دیگران هم زندگی را مثل او درک می‌کنند، تصریح کرد: علاقه و استعداد فاطمه به موسیقی از سوی معلم مدرسه‌اش کشف شد. 

زقر افزود: اصرار مادر یکی از همکلاسی‌های فاطمه ما را مجاب کرد تا رضایت دهیم فاطمه در این مسیر حرکت و شروع به تمرین آواز کند، مدتی گذشت و شعر لالایی با آهنگ‌سازی زمینه در مراسم مختلف مدرسه را خواند. 

وی افزود: رضا شیری با دیدن این کلیپ به شدت علاقه‌مند می‌شود با فاطمه همکاری داشته باشد، آقای شیری که برادر سه خواهر نابیناست با اصرار زمینه‌ساز برآورده‌شدن آرزوی خوانندگی او می‌شود.

زقر اظهار کرد: انتشار آهنگ‌های دیگر به نام مادرم، به رنگ خدا، جز تو و … باعث شد صدای او لقب صدای خدا را بگیرد، او در کنسرت رضا شیری حضور پیدا کرد و به اجرا نیز پرداخته است.

پول دردی از ما دوا نمی‌کند

وی به هوش بسیار خوب فاطمه هم اشاره کرد و افزود: هوش فاطمه بسیار خوب است، نماز می‌خواند، سوره‌های قرآن را حفظ می‌کند، قبلاً برخی از بچه‌های فامیل حاضر نبودند با او بازی کنند، اما الان به راحتی با او دوست هستند و بازی می‌کنند.

مادر فاطمه از والدینی که کودک معلول دارند خواست تا قوی باشند، این کودکان معصوم برگی از قسمت ما هستند و ما باید برای شادی آنان تلاش کنیم، این کودکان دارای استعداهای بسیار خوبی هستند که باید از سوی والدین پرورش پیدا کنند.

زقر از مسئولان بهزیستی تقاضا برگزاری دوره‌های آموزشی و روان‌شناسی کرد و افزود: آرزو دارم کتابخانه‌ای برای والدین دارای فرزند معلول احداث شود، نیاز به پول نداریم، پول دردی از ما دوا نمی‌کند، ما نیاز داریم تا پارکی مجهز ویژه کودکان معلول ساخته شود تا برای بردن کودکانمان به پارک معذب نباشیم؛ چراکه مردم و بچه‌های سالم به کودکان ما نگاهی دارند که آنان را می‌رنجاند.

انتهای پیام
captcha