600 ستاد مردمی دهه فجر در مساجد یزد فعال می‌شود
کد خبر: 3873648
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹

600 ستاد مردمی دهه فجر در مساجد یزد فعال می‌شود

گروه اجتماعی ــ کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد از فعال کردن 600 ستاد مردمی دهه فجر در سطح مساجد استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، علی زباندان، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد 2 بهمن ماه در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت کارگروه مساجد ستاد بزرگداشت ایام الله دهه فجر با محوریت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در استان یزد اظهار کرد: مبنای فعالیت‌ها برگزاری با ظرفیت مردمی خواهد بود و فعال کردن ۶۰۰ ستاد مردمی دهه فجر در سطح مساجد استان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در هر مسجد، ستادی با محوریت امام جماعت و عضویت مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد، فرمانده پایگاه بسیج، مسئول هیئت مذهبی و یک نفر از اعضای هیئت امنا تشکیل می‌شود.

ف

زباندان افزود: ستاد در کنار شورآفرینی و برپایی جشن‌های انقلاب به معرفی شهدای انقلاب آن محله می‌پردازد و در آشنا کردن اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با شهدا، انقلاب و آرمان‌های امام و انقلاب برنامه‌ها را اجرایی خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه فجر گفت: برخی برنامه‌ها با گستره ملی توسط این کارگروه اجرا می‌شود که مسابقه کتابخوانی از کتاب آینده انقلاب اسلامی اثر شهید مرتضی مطهری، مشارکت در پویش سراسری مسجد، کانون و انقلاب، جشنواره مجازی کودکانه فهما با محوریت انقلاب به روایت کودکان از آن جمله استت.

کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد گفت: جشنواره مجازی کودکانه فهما ویژه رده سنی هفت تا ۱۲ سال برگزار می‌شود.

وی مسجد کانون انقلاب، خانواده انقلابی، امام مهربانی‌ها، کودکان امروز آینده سازان انقلاب را از موضوعات این جشنواره اعلام کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های خوشنویسی، قصه گویی، نقاشی، سرود، شعر، نقالی و پرده خوانی تا 30 بهمن ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

ف

زباندان برگزاری هفتمین جشنواره ملی روح خدا به میزبانی استان یزد، برگزاری مراسم انقلاب به روایت هنر، برگزاری برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، بزرگداشت چهلم سردار شهید سلیمانی در مساجد، قرائت دسته جمعی سوره فجر در طرح تلاوت نور در ایام الله دهه فجر را از جمله برنامه‌های استانی اعلام کرد.

رضا شریفی، کارشناس مسئول برنامه ریزی و ساماندهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه کانون‌های  فرهنگی و هنری مساجد استان یزد در زمینه‌ سرود از برترین‌های کشوری هستند.

وی ادامه داد: همچنین در ساخت انیمیشن و فضای مجازی و رسانه رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناس مسئول برنامه ریزی و ساماندهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزدی با اشاره به مهلت ثبت اطلاعات در سامانه فهما تا روز جمعه 4 بهمن ماه، از مدیران کانو‌ن‌ها تقاضا کرد که ثبت اطلاعات کانون را به روز آخر موکول نکنند.

انتهای پیام
captcha