قوانین مجلس پیوست قرآنی داشته باشد/ باید از قرآن رسماً عذرخواهی کرد
کد خبر: 3874095
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
عباس سلیمی در گفت‌وگو با ایکنا:

قوانین مجلس پیوست قرآنی داشته باشد/ باید از قرآن رسماً عذرخواهی کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه در محضر قرآن شرمنده هستیم و باید رسماً عذرخواهی کنیم، افزود: قوانین وضع شده در مجلس باید دارای پیوست قرآنی باشد، چراکه برای ادعای اثبات هر قانون می‌توان دلیل قرآنی برشمرد و از طرف دیگر شاهد مشکلات و نارضایتی‌های بسیار نباشیم.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در پاسخ به این سؤال که دغدغه قرآنی شما چیست؟ گفت: امیدوارم پاسخ من حمل بر خودنمایی نباشد، اما بسیار امید دارم نوجوانان و جوانان از زندگی افرادی همچون من عبرت بگیرند.

وی تصریح کرد: افتخار افرادی همچون من این است که قبل از ورود به مقطع تحصیلات ابتدایی برابر رحل قرآن زانوی ادب زمین زده و شاگردی کرده‌ایم، اما هم‌اکنون که در دهه هفتم زندگی قرار گرفته‌ایم به این نتیجه رسیدیم که ای کاش دل انسان رحل قرآن باشد.

سلیمی اظهار کرد: خیلی از ما ممکن است پای رحل قرآن بنشینیم، اما زیست و سبک زندگی قرآنی نداشته باشیم و این مهم خیلی آزاردهنده است و افسوس می‌خورم که نتوانستم از این اقیانوس بی‌انتهای معانی و معارف زلال قرآن بهره کافی را ببرم.

این پیشکسوت قرآنی افزود: استاد عباس براتی‌پور از شعرای آیینی در غزل بلند خود در وصف قرآن اینچنین می‌گوید؛ «من هم از قرآن خجالت می‌کشم، کوله‌باری از ندامت می‌کشم» این بیت زبان حال همه ماست. این کتاب دارای معانی و معارفی بسیار ناب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سلیمی بیان کرد: در محضر قرآن خجالت‌زده و شرمنده هستیم و باید رسماً عذرخواهی کنیم؛ چراکه ما این مصحف شریف را به‌گونه‌ای معرفی کردیم که مردم نوای قرآن را نوای مرگ تلقی می‌کنند، در حالیکه قرائت قرآن، آواز زندگی است. چراکه به جای اینکه ما قرآن را به نسخه افسانه‌ای موزه‌نشین تبدیل کرده و به ظواهر بپردازیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که این مصحف شریف نسخه عملیاتی شفابخش زندگی فردی و مسائل اجتماعی است.

وی همچنین حرکت به سوی فهم قرآن و عزم جزم در رابطه با عمل به آیات الهی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر علم و عمل قرآن در کنار هم قرار گیرند زمین هم به قطعه‌ای از بهشت که خداوند به ما وعده داده است تبدیل می‌شود.

سلیمی در بخش دیگر از سخنانش گفت: ای کاش می‌شد روشی داشته باشیم که قرآن در همه مراکز کشور واقعاً و حقیقتاً در اولویت اول باشند، در حالیکه قرآن امروز در مباحث آموزشی، اداری، اقتصادی و .. در اولویت اول نیست، قرآن حرف اول و آخر است، اگر اولویت را درست تشخیص داده و این کتاب الهی در جایگاه خود قرار گیرد در حوزه اجتماعی، فرهنگی و ... با این مشکلات بسیار مواجه نیستیم.

این پیشکسوت قرآنی در پایان ادامه داد: قوانین وضع شده در مجلس باید دارای پیوست قرآنی باشند، چراکه در این صورت برای ادعای اثبات هر قانون می‌توان دلیل قرآنی را برشمرد و از طرف دیگر شاهد مشکلات و نارضایتی نباشیم. امید است دغدغه خود قرآن را داشته باشیم در این صورت زندگی ما بهتر از این خواهد شد که درحال حاضر است.

انتهای پیام
captcha