اخلاق مداری و دوری از تخریب، زمینه‌ساز شکل‌گیری رقابت سالم است
کد خبر: 3874178
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

اخلاق مداری و دوری از تخریب، زمینه‌ساز شکل‌گیری رقابت سالم است

گروه سیاست- مدیرکل اوقاف و امرخیریه استان اردبیل گفت: انتخابات اصل مهم در ساختار سیاسی و بزرگترین نماد مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است و بر این اساس، اخلاق مداری و دوری از تخریب در آزمون بزرگ سیاسی، امری مهم و زمینه‌ساز شکل‌گیری رقابت سالم است.

اخلاق مداری و دوری از تخریب، زمینه‌ساز شکل‌گیری رقابت سالم استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل، پنجم بهمن‌ماه، در جمع تعدادی از خبرنگاران، گفت: بر اساس اصل ششم قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران؛ «امور کشور باید به اتکای آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورا‌ها و نظیر این ها، یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون تعیین می‌شود» و با توجه به این اصل، در جمهوری اسلامی ایران، اداره حکومت و قانونگذاری در چارچوب اصول قانون اساسی با اداره و نظر ملت تعیین می‌شود و برگزاری انتخابات، در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم است.
ستوده افزود: آنچه که در گرماگرم رقابت‌های انتخاباتی میان کاندیدا‌ها و هواداران آنان مهم است، اینکه با رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب یکدیگر، انتخابات سالمی را رقم بزنند و برای حضور حداکثری مردم بمنظور بیمه شدن نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمن، تلاش کنند و همه باید به این مهم توجه داشته باشند که با دوری از تخریب رقبا و با اعلام برنامه‌ها و شناساندن خود، به مردم در انتخاب نامزد اصلح کمک کنند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حفظ حرمت‌ها در جریان رقابت‌ها تاکید و بیان کرد: همه فرزندان انقلاب اسلامی هستند و تسلیم رأی مردم خواهیم بود و در جریان رقابت ها، باید حرمت‌ها حفظ شود.
ستوده با تاکید بر اهتمام به سیره امیرالمومنین(ع)، اظهار کرد: حضرت علی در پی منصب نبود، مبادا که کاندیدایی برای کسب منصب مجلس شورای اسلامی، فضایل اخلاقی و انسانی را زیر پا بگذارد و آبروی دیگران را بریزد، حفظ آبرو و شخصیت دیگران و سعی در پرداختن به عیوب خود و رفع آن، عیب و چشم پوشی از آنچه سودی برای دنیا و آخرت ندارد؛ از بهترین کارهاست که توسط بزرگان دین بسیار سفارش شده، به طوری که حفظ حرمت و آبروی مومن بار‌ها در آیات و روایات مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به سخن امام صادق(ع)، افزود: حرمت مومن از حرمت کعبه بالاتر است، به گونه‌ای که مال مومن را دارای حریمی، چون خودش در نظر گرفته اند، اسلام آبروی مسلمان را بسیار ارزشمند می‌داند و ریختن آن را بسیار خطرناک و گناهی بزرگ شمرده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل گفت: رعایت مسایل اخلاقی، یکی از سخت‌ترین مراحل انتخابات توسط نامزد‌ها در تبلیغات است.
وی تاکید کرد: اخلاق مداری و توجه به آن یکی از مهمترین شاخصه‌ها در انتخابات به شمار می‌رود که در نظام جمهوری اسلامی، موضوع رعایت اخلاق دینی در انتخابات بسیار مهم است.
وی با تاکید بر رعایت موارد اخلاقی و اصول دینی توسط نامزد‌ها و طرفدارانشان در جریان رقابت‌های انتخاباتی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام دینی است بنابراین ما بایستی در این نظام دینی شاخصه‌هایی را رعایت کنیم.
ستوده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: معظم له نیز می‌فرمایند «رعایت تقوی، اخلاق و ادب اسلامی در گفتگو، مناظره‌ها و مباحثات از مسایل مهم و قابل توجه انتخابات است».
وی خاطرنشان کرد: بداخلاقی‌های انتخاباتی به کل جامعه و مسیر انتخابات آسیب می‌رساند، بنابراین ضروری است تا همه از این بداخلاقی‌ها دوری کنند.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل با بیان این که بداخلاقی‌های انتخاباتی مصادیق فراوانی دارد، اما البته به معنی این نیست که همه به این مصادیق دست می‌زنند، تصریح کرد: تهمت زدن از طریق رواج شایعات، دروغ، افترا، تخریب رقیب، بزرگ نمایی مشکلات، وعده‌ها و شعار‌های دست نیافتنی و اسراف در هزینه‌های تبلیغات از جمله مصادیق بداخلاقی‌های انتخاباتی است.
ستوده با بیان اینکه نامزد‌های انتخاباتی نباید وعده‌های بلند پروازانه و دروغینی که نمی‌توانند به آن عمل کنند، بدهند، اظهار کرد: ورود نکردن در زندگی و حریم خصوصی رقبا از جمله دیگر مواردی است که بایستی در تبلیغات انتخاباتی مورد توجه نامزد‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha