کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3874181
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
به همت جهاددانشگاهی؛

کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج» در اردبیل برگزار شد

گروه اجتماعی- کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج» با همکاری جهاددانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل برگزار شد.

کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی قبل از ازدواج» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، معصومه نیکنام، مدرس، روانشناس و مشاور خانواده، پنجم بهمن‌ماه در سالن کنفرانس مجموعه ورزشی رضازاده، با بیان اینکه ازدواج در واقع یک نعمت و ارزش الهی است، اظهار کرد: مهارت زندگی توانمندی‌هایی هستند که یادگیری آن‌ها به سازگاری و رفتار‌های درست زندگی منجر می‌شود.
وی بقای نسل، ایجاد آرامش خاطر، ثواب مستحب، تکامل شخصیت، حفظ و تقویت دین، جلوگیری از فساد و انحراف و ایجاد انگیزه در زندگی را از اثرات مثبت ازدواج عنوان کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین تصمیمات زندگی، انتخاب همسر است، خاطرنشان کرد: اطمینان از انتخاب مناسب و آگاهانه شریک زندگی موجب افزایش کیفیت و احساس رضایت در زندگی می‌شود.
روانشناس و مشاور خانواده با اشاره به اینکه ازدواج آگاهانه و موفق نیازمند آموزش و مهارت‌آموزی است، تصریح کرد: باید افراد آمادگی و توانایی لازم را قبل از ازدواج کسب کنند تا در زندگی دچار مشکل نشوند.
نیکنام خودشناسی را از ضرورت‌های ازدواج آگاهانه خواند، یادآورشد: شناخت افراد از خواسته، علایق، سلایق، نیاز، تیپ شخصیتی و نقاط قوت و ضعف می‌تواند تاثیر بسزایی در زندگی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه افراد با شناخت خود انگیزه، اهداف ازدواج، ملاک و معیار‌های زندگی را مشخص می‌کنند، تصریح کرد: آمادگی شناختی و روانی افراد موجب همدلی با شریک زندگی می‌شود و از بسیاری اختلافات جلوگیری می‌کند.
نیکنام با بیان اینکه بیشترین چالش و اختلافات در طول زندگی از عدم شناخت تفاوت‌های زیستی و نقش‌ها در زندگی است، ادامه داد: افرادی که قبل از ازدواج از شخص سوم یعنی روانشناس استفاده می‌کنند قطعا نسب به سایرین در انتخاب خود موفقتر خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه ازدواج از ضرورت‌های زندگی و سنت‌های پیامبر‌اکرم(ص) است که باعث تکامل و تقویت دین انسان می‌شود، اظهار کرد: رشد شناختی، عاطفی و رفتاری، توانمندی و صلاحیت فرد را برای شروع زندگی مشترک مشخص می‌کند و موجب پذیرش نقش و تکامل فرد می‌شود.

انتهای پیام
captcha