تولید ۱۱ هزار دقیقه برنامه در حوزه سیل سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3874211
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

تولید ۱۱ هزار دقیقه برنامه در حوزه سیل سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل صداوسیمای سیستان‌وبلوچستان گفت: در حوزه سیل، صدا و سیمای استان بیش از ۱۱ هزار دقیقه برنامه‌سازی داشته که به تفکیک ۸ هزار و ۱۵۳ دقیقه در حوزه صدا، ۲ هزار و ۶۱۴ دقیقه در حوزه سیما و ۲۴۰ دقیقه پخش پادکست و انتشار ویدئوی مردمی بوده است.

محمود دولت‌ کردستانی، مدیرکل صداوسیمای سیستان‌‌و‌بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: سیلاب اخیر خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌ها وارد کرد و همچنین خانه‌های بسیاری ویران شد، اما خدا را شاکریم که تلفات جانی نداشت و با امدادرسانی‌هایی که در حال انجام است، ان‌شاء‌الله به‌زودی خسارت‌ها جبران می‌شود.

وی گفت: در جریان سیل، شاهد صحنه‌های زیبای همدلی بودیم و رسانه وظیفه دارد این صحنه‌ها را ضبط و منعکس کند؛ رسانه باید نمود همدلی و مهربانی مردم در کمک به همنوعانشان و همچنین حمایت‌های شایان مسئولان را در سطح جامعه منتشر کند؛ کوتاهی ما در این زمینه، میدان را برای جولان فرصت‌طلبان و بدخواهان مردم و انقلاب باز می‌گذارد.

مدیرکل صداوسیمای استان با تأکید بر لزوم اجتناب رسانه‌ها از حاشیه‌سازی در مسیر ارائه خدمات، بیان کرد: فضای مجازی کاربرد، فواید و محاسن بسیار گسترده‌ای دارد، اما گاهی آفت و آسیب هم دارد؛ به‌عنوان مثال قومی کردن بحث سیل، پخش تصویری از یک کودک میانماری و نسبت دادن آن به سیل جنوب استان از جمله همان آفت‌هاست.

وی افزود: البته شاید خود ما در انتشار بخشی از این تصاویر و اخبار غلط ناآگاهانه دخیل باشیم، اما در پشت پرده بسیاری از آنان افرادی هستند که تلاش می‌کنند با سوء استفاده هدفمند از این زمینه ارتباطی، مباحث مهم آتی در کشور را، از جمله دهه فجر و انتخابات، تحت تأثیر قرار دهند.

کردستانی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان صداوسیمای استان، گفت: در حوزه سیل، صدا و سیمای استان در مجموع بیش از 11 هزار دقیقه برنامه‌سازی داشتیم که به تفکیک 8 هزار و 153 دقیقه در حوزه صدا، 2 هزار و 614 دقیقه در حوزه سیما و 240 دقیقه پخش پادکست و انتشار ویدئوی مردمی داشتیم؛ مضاف بر این‌ها 42 عکس نوشته و 45 پوستر نیز طراحی شده است. در حوزه خبر نیز یک‌هزار و 375 دقیقه در آنتن شبکه استانی و شبکه‌های ملی سهم داشتیم که چیزی حدود 305 دقیقه آن ارتباط با شبکه‌های سراسری بوده است.

وی اظهار کرد: در بخش دهه فجر برای مقابله با پروپاگاندای رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی ما برای رسانه استانی این است که در حوزه رادیو حدود 2 هزار دقیقه برنامه تولید کنیم؛ برنامه محوری ما در رادیو «صدای انقلاب» است که در مجموع 10 برنامه 90 دقیقه‌ای است. در حوزه سیما برنامه «فجر جاوید» را با تعداد 12 قسمت را خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌شود در این ایام حدود هزار و 500 دقیقه برنامه تهیه و تولید شود.

این مقام مسئول گفت: در بخش انتخابات که البته بخش بسیار مهمی است، رسانه استانی از 9 آبان کار خود را در 4 بازه و فرآیند آغاز کرده و این فرآیند تا نیمه اسفند ادامه پیدا خواهد کرد. برنامه تلوزیونی و رادیویی برای این عرصه طراحی شده و تاکنون 2 هزار و 72 دقیقه برنامه تهیه، تولید و پخش شده است.

انتهای پیام
captcha