به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ در آستانه برگزاری نهمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر، سیده مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با جمعی از فعالان عرصه عفاف و حجاب کشور دیدار کرد.
در این دیدار که مریم کریمی، دبیر بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر نیز حضور داشت، شفاپور از طراحی برنامههایی برای فعالتر شدن بخش عفاف و حجاب در رویدادهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: بعد از جشنواره فجر سازوکار حضور برندهای عفاف و حجاب کشور در نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی کشورهای اسلامی و رویدادهای بینالمللی را طراحی و اجرا میکنیم.
وی از فعالان عرصه عفاف و حجاب خواست تا پیشنهادهای خود را در خصوص فعالتر کردن این حوزه ارائه کنند و افزود: در جشنواره مد و لباس فجر امسال به بخش عفاف و حجاب توجه بیشتری صورت گرفته است و امیدوارم با حمایت شما این بخش فعالتر و موفقتر برگزار شود.
در ادامه مریم کریمی، دبیر بخش عفاف و حجاب که خود مدیر یکی از برندهای مطرح حوزه عفاف و حجاب نیز هست، با تأکید بر اینکه برند وی به هیچ وجه در جشنواره امسال شرکت نکرده است و فقط به عنوان دبیر بخش عفاف و حجاب در تلاش برای دیده شدن و مطرح شدن سایر برندهای عفاف و حجاب کشور است، گفت: فقط به عنوان فعال عرصه عفاف و حجاب مسئولیت مدیریتی را پذیرفته است.
وی از اختصاص هفت غرفه از ویترین ملی به بخش عفاف و حجاب در جشنواره امسال فجر خبر داد و گفت: با برگزاری کارگاهها و نشستهایی به فعالان عرصه حجاب اطلاعات لازم در خصوص موضوع «فر گلستان» ارائه شده است و همچنان برای ارائه مشاوره و راهنمایی برای حضور در جشنواره فجر آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به فعالان عرصه عفاف و حجاب هستیم.
کریمی با اشاره به اینکه برای اولین بار رنگ را وارد بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر کردهایم، از طراحان خواست در حوزه عفاف و حجاب کارهایی رنگی ارائه کنند چرا که موضوع محوری جشنواره امسال «فر گلستان» است و استان گلستان دریایی از رنگ در خود دارد.
وی همچنین از طراحان خواست در کالکشن سازی به موضوع خانواده توجه کنند و مجموعههای خود را برای تمام اعضای خانواده طراحی کنند و افزود: تا هشتم بهمنماه ،علاقهمندان برای ارسال آثار مهلت دارند و کارگروه پنج شنبه و جمعه هم برای دریافت آثار باز است.
دبیر بخش عفاف و حجاب جشنواره فجر با تأکید بر اهمیت نمایش آثار در بخش ویترین ملی، گفت: در بخش ویترین ملی تمام ملزومات ویترین باید توسط برندها تهیه شود و ویترین در شأن یک برند ملی ظاهر و غرفهها به صورت حرفهای طراحی شوند. در مسابقه زندگی طراحی لباس نیز امسال پارچه چادر رنگی هم در کنار مشکی قرار دارد که طراحان از آن استفاده خواهند کرد.
در ادامه تعدادی از صاحبان برندهای عفاف و حجاب به بیان نظرات و انتقادهای خود نسبت به دورههای قبل جشنواره و بی توجهی به بخش عفاف و حجاب پرداختند که شفاپور اعلام کرد: برای حضور بخش عفاف و حجاب محل مناسبی انتخاب شده است، غرفه بندیهای نمایشگاه حرفهایتر شده و برای نمایشگاه طراحی داخلی صورت گرفته است. داوری آثار نیز توسط افراد متخصص صورت خواهد گرفت که ویژه بخش عفاف و حجاب انتخاب شدهاند و طرحهایی که قابلیت کاربردی شدن دارند امتیاز بالاتری را کسب خواهند کرد.
وی همچنین در خصوص نحوه حضور برندهای عفاف و حجاب در رویدادهای کشورهای مسلمان، گفت: بخش عفاف و حجاب ما باید به صورت قانومند و البته با قدرت، صلابت و در قالب برندهایی شایسته نام ایران در رویدادهایی که در کشورهای مسلمان برگزار میشود، حضور داشته باشند. برای دستیابی به این مهم باید برندهای عفاف و حجاب فعالیت حرفهای قویتری داشته باشند.
نحوه تبلیغ برندهای عفاف و حجاب در صدا و سیما، نحوه انتخاب دبیر بخش عفاف و حجاب، انتخای غرفهها، نحوه انتخاب آثار برتر و ... نیز از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد که دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ضمن اگاهی نسبت به دغدغهها و مشکلات فعالان عرصه عفاف و حجاب از به کارگیری تمام تلاش خود برای حل مشکلات موجود و تغییر روند فعالیتهای صورت گرفته سخن گفت.
انتهای پیام