محرومیت‌زدایی، دستاورد مهم کنگره شهدای استان مرکزی
کد خبر: 3874670
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵

محرومیت‌زدایی، دستاورد مهم کنگره شهدای استان مرکزی

گروه اجتماعی _ فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: کنگره نقش امام خمینی(ره) در پیروزی دفاع مقدس و شهدای استان مرکزی در بخش‌های مختلفی دستاوردهای بزرگی ایجاد کرد که محرومیت‌زدایی از مهمترین دستاوردهای کنگره است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان امروز، هفتم دی در هجدهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) دردفاع مقدس و 6200 شهید استان گفت: یکی از مهمترین برکات برگزاری کنگره شهدای استان ایجاد و تقویت وحدت در بین سایر دستگاه‌های استان از جمله دولتی و غیر دولتی بود که در طول برگزاری کنگره شاهد این بودیم همه برای برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی پای کار آمدند و خوشبختانه توانستیم از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیاییم.

وی تصریح کرد: کنگره نقش امام خمینی(ره) در پیروزی دفاع مقدس و شهدای استان مرکزی در بخش‌های مختلفی دستاوردهای بزرگی ایجاد کرد و با برگزاری اجلاسیه‌های تخصصی و قشری همه افراد درگیر کار شدند، اما توجه به خانواده‌های معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران و محرومیت‌زدایی از مهمترین دستاوردهای کنگره است که در این حوزه‌ها کارهای بزرگ و قابل توجه انجام داده است.

کریمی ادامه داد: گام اول کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با 16 اجلاسیه سنگرسازان بی‌سنگر،کارگری،مدافعان حرم، کارگری، دانش‌آموزی، شهدای‌گمنام، پیشکسوتان جهاد و شهادت، طلاب و روحانیون، ورزشکاران، بانوان، امیران و شهدای ارتش، جامعه پزشکی، مهندسی رزمی، دانشگاهیان، نقش امام خمینی(ره) و اجلاسیه اصلی انجام شد که طبق بیانات رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره با معظم‌له گام دوم با قوت ادامه پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: امروز همه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون پاک شهدا است؛ لذا همه ما مدیون آنها هستیم و به همین جهت باید استوار و محکم در این مسیر قدم برداریم و نگذرایم خون شهدای انقلاب پایمال شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: همه مردم استان مرکزی در طول مراسم‌های کنگره شهدا نقش مؤثری داشتند و قطعا عنایات شهدا شامل حال همه مردم شهید پرور استان می‌شود. تجلیل و  تقدیر از دست‌اندرکاران کنگره در قالب یک اجلاسیه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری اجلاسیه خادمان شهدا با دو هدف تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره و تبیین دستاوردهای کلی کنگره در 17 بهمن سال جاری خبرداد و افزود: برگزاری این اجلاسیه می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی برای ایجاد فرهنگ خدمت به شهدا در جامعه ایجاد کند.

سردار کریمی ادامه داد: اجلاسیه خادمان شهدا با محوریت تجلیل از خادمین شهدایی که در طول کنگره دلسوزانه کمک رسانی کردند یک ضرورت است؛ چراکه خدمات آنان متصل به راه شهداست و همه باید در جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب به خصوص 6200 شهید استان تلاش کنیم و در این مسیر کم نگذاریم.

وی افزود: اجلاسیه خادمان شهدا در زمان اعلام شده و با سخنرانی سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مداحی حاج مهدی سلحشور و با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ارشد کشوری و استانی در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha