توسعه فعالیت‌های قرآنی؛ اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی
کد خبر: 3874850
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

توسعه فعالیت‌های قرآنی؛ اولویت جهاددانشگاهی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه انجام خدمات به روز قرآنی در جهاددانشگاهی استان در قالب‌های جدید از اولویت‌هاست، افزود: جهاددانشگاهی نیازهای قرآنی جامعه را رصد و منطبق با آن برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، چهاردهمین اردوی آموزشی فرهنگی منطقه‌ای«طریق جاوید» با محوریت اقتصاد در اسلام از دیدگاه امام خمینی(ره) به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش؛ جهت اجرای طرح یاد شده سید محمد هاشمی تروجنی، رئیس مرکز امام، ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی جهاددانشگاهی، مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان، غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان عصر روز گذشته، هفتم بهمن با آیت‌الله دری نجفآبادی نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) اراک بازدید کردند.

مسعودشهرجردی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) اراک به خبرنگار ایکنا گفت: عمده تمرکز جهاددانشگاهی در حوزه توسعه مبانی فرهنگی قرآنی است و در این راستا هرجا احساس نیاز کند قطعاً ورود جدی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز مردم با مشکلات مادی و معیشتی درگیر هستند، جهاددانشگاهی برخود لازم دانست جهت برون رفت عموم مردم به ویژه قشر کم درآمد از این مشکل اقدامی اساسی تحت عنوان همایش امام خمینی(ره) و اقتصاد اسلامی را در دستور کار قرار دهد، مقدمات لازم برای اجرای طرح در دست بررسی است.

شهرجردی تأکید کرد: اجرای طرح مذکور در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی مجموعه جهاددانشگاهی صورت می‌پذیرد، انجام خدمات به روز قرآنی در سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان در قالب‌های جدید از اولویت‌هاست، جهاددانشگاهی نیازهای قرآنی جامعه به ویژه قشر دانشگاهی را رصد و منطبق با آن برنامه‌ریزی می‌کند.

وی هدف از برگزاری همایش امام خمینی(ره) و اقتصاد اسلامی را تعمیق باور دانشجویان نسبت به اصول بنیادین انقلاب اسلامی، بالا بردن سطح مشارکت دانشجویان در ترویج اندیشه‌های امام راحل، بازخوانی نظام اندیشه‌ای حضرت امام(ره) و آشنایی دانشجویان با سیره نظری و عملی حضرت امام عنوان کرد.

شهرجردی بررسی مدیریت اقتصادی و محرومیت‌زدایی از دیدگاه امام راحل، بینش اقتصادی با تأکید بر مسأله عدالت اجتماعی از دیدگاه امام خمینی(ره)، بن‌مایه‌های اقتصاد مقاومتی در اندیشه امام، بررسی مدیریت اقتصادی امام راحل و وجه تشابه آن با اقتصاد مقاومتی را از موضوعات پیشنهادی برشمرد.

انتهای پیام
captcha