افراد مؤمن و انقلابی به اسم اصلاح شایعه پراکنی نمی‌کنند
کد خبر: 3874984
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

افراد مؤمن و انقلابی به اسم اصلاح شایعه پراکنی نمی‌کنند

گروه اجتماعی _ معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک برلزوم صداقت در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی تأکید کرد و گفت: برخی از افراد سوجو با استفاده از ابزار اصلاح در امور دست به اقدامات غیر اخلاقی می‌زنند، افراد انقلابی و مؤمن به اسم اسلام دروغ نگفته، شایعه پراکنی نمی‌کنند، زیرا بدگویی از انسان‌های سالم و صالح نشانه‌های شخص منافق است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس صالحی، معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک، امروز، هشتم بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد دادسرا در 10ماه گذشته سال جاری گفت: سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمومی، تصادفات جاده‌ای منجر به صدمه بدنی، تهدید، نگهداری موادمخدر، کلاهبرداری، تخریب، افترا و تحصیل مال از طریق غیرمشروع 10عنوان اول جرائم اراک است.

وی بااشاره به اینکه در دی ماه امسال در استان یکهزار و ۶۶۰ فقره پرونده سرقت تشکیل شده که یکهزار و ۲۲ فقره از ان کشف شده است، اظهار کرد: این آمار در شهرستان اراک ۸۰۵ فقره است که کشف ۴۵۶ فقره گزارش شده است.

صالحی ادامه داد: سرقت مستوجب تعزیر بیشترین جرم این استان و شهرستان اراک است،  ۱۷ هزار و ۱۲۲ فقره سرقت مستوجب تعزیر در استان مرکزی و 5هزار و ۳۲۹ فقره در شهرستان اراک در ۱۰ ماه سال جاری کشف و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است.

رفع تصرف 1343هکتار از اراضی ملی

صالحی به تشریح خدمات انجام شده در حوزه رفع تصرف اراضی ملی پرداخت و افزود: در 10 ماه امسال یکهزار و ۳۴۳ هکتار از اراضی ملی استان مرکزی به ارزش 124 میلیارد و 200میلیون تومان رفع تصرف و به دولت اعاده شده است که از این تعداد 139هکتار به ارزش 16نیلیارد و 400میلیون تومان در دی ماه رفع تصرف شده است. همچنین یکهزار و ۸۴ پرونده در خصوص اراضی ملی تصرف شده در استان مرکزی در این مدت شکل گرفته که تاکنون ۸۱۳ مورد آن مختومه شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک در خصوص چاه‌های غیرمجاز هم گفت: احکام لازم برای ۳۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی صادر و این چاه‌ها پر شده است که از این تعداد هفت چاه غیرمجاز در شهرستان اراک بوده است.

تشکیل ۱۵ فقره پرونده در خصوص تخلفات انتخاباتی

وی در رابطه با جرائم انتخاباتی اراک هم اظهار کرد: ۱۵ فقره پرونده در خصوص تخلفات انتخاباتی در شهرستان اراک شکل گرفته که بررسی برخی از آنها در اختیار استان نبوده و به تهران ارجاع شده است.

صالحی بااشاره به شرایط فعلی کشور تصریح کرد: کشور در شرایط خاصی قرار دارد و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای امری ضروری است و امید است این حضور مانند تشییع پیکر پاک شهید سپهبد سلیمانی باشد.

رسانه بازوی توانمند نظام

وی از نقش رسانه به عنوان بازوی توانمند نظام و چشم‌تیزبین تخلفات مجرمان در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مؤثری در افزایش شور و نشاط انتخابات برعهده دارند و باید در این راستا رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

صالحی در خصوص فعالیت برخی کانال‌های تلگرامی هم بیان کرد: مدتی است در فضای مجازی برخی کانال‌های تلگرامی اقدام به تخریب چهره نامزدهای انتخاباتی به ویژه حوزه انتخابی اراک، کمیجان و خنداب کردند به این کانال‌ها هشدار داده می‌شود که دست از فعالیت تخریب‌گرانه بردارند و در صورت ادامه برخورد قاطع و شدیدی با آنها صورت می‌گیرد.

افراد مؤمن و انقلابی تهمت نمی‌زنند

وی برلزوم صداقت در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی تأکید کرد و افزود: برخی از افراد سوجو با استفاده از ابزار اصلاح در امور دست به اقدامات غیر اخلاقی می‌زنند، افراد انقلابی و مؤمن به اسم اسلام دروغ نگفته، شایعه پراکنی نکرده و تهمت نمی‌زنند، بدگویی از انسان‌های سالم و صالح نشانه‌های شخص منافق است.

صالحی ادامه داد: بیشتر فعالیت این کانال‌ها هر کدام علیه و طرفداری ۲ نماینده فعلی اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی است که از هر ۲ نماینده خواستار اعلام برائت شده است، شنیده‌ها حاکی از آن است که تاکنون یکی از نمایندگان(سید مهدی مقدسی) اعلام برائت کرده است و نداشتن وابستگی خود به این کانال‌ها را اعلام کرده است.

وی هشدار داد: برخی از افراد منفعت‌طلب، فعالان زحمتکش مجموعه قضایی استان و اراک را وابسته به جناح و گروهی معرفی می‌کنند، در پاسخ به این افراد باید بگویم دادگستری هیچ‌گونه وابستگی و دلبستگی به جناح، احزاب و اشخاص ندارد و با هر جرمی با قاطعیت برخورد می‌کند و اگر این کانال‌ها فعالیت تخریب‌گرانه خود را کنار نگذاشته و این بساط را جمع نکنند، با آنها برخورد قاطع صورت می‌گیرد، سرنخ‌هایی نیز برای شناسایی این افراد به دست آمده است که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

صالحی لزوم همدلی، وحدت و وفاق ملی را در زمینه‌های مختلف مورد تأکید قرار داد و افزود: نامزدهای انتخاباتی یکدیگر را نقد منصفانه کنند، نقد با توهین، تفرقه و شایعه متفاوت است و در شرایط حساس کشور همه باید به دنبال ایجاد وحدت باشند و هر چه از وحدت دور شویم، آسیب‌پذیر می‌شویم.

ورود جدی دادسرا به موضوع آلودگی هوای اراک

وی رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای را یکی از مطالبات مهم و به حق مردم این شهرستان دانست و در این رابطه گفت: در این راستا اقدامات جدی صورت گرفته است، اما تاکنون هیچ مطالعه‌ای مبنی بر اینکه تعیین کند سهم آلاینده‌های هوای این شهر چه میزان است صورت نگرفته و به محیط زیست استان تکلیف شده این طرح انجام شود و چنانچه خود توانایی ندارد از طریق مراکز ذی‌صلاح آن را انجام و نتایج را اعلام کند. همچنین سهم دستگاه‌های مقابله کننده با آلودگی هوا نیز باید مشخص شود و برابر قانون هوای پاک ۲۰ دستگاه استان مرکزی در این راستا وظایفی برعهده دارند.

صالحی گفت: بخشی از آلودگی هوای اراک و منشاء بوی نامطبوع ۲ شب گذشته در اراک مربوط به فعالیت پالایشگاه و نیروگاه شازند است و محیط زیست استان مکلف است به صورت مستمر از این واحدها بازدید داشته و مراتب را اطلاع دهد.

وی اضافه کرد: برابر تصمیم کشوری در زمان افت فشار گاز نیروگاه شارند اقدام به مصرف سوخت مازوت کرده که مجموعه استان به دلایل بحث سلامتی مردم به دنبال آن است مصوبه‌ای که باعث می‌شود دست نیروگاه برای استفاده از سوخت مازوت باز باشد، لغو شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخشی از آلودگی هوای اراک مربوط به کارگاه‌های صنعتی است که مجوز دارند اما الزامات زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند در این خصوص به محیط زیست استان ابلاغ شده در ابتدا به دلیل حفظ اشتغال این واحدها مهر و موم نشوند و در قالب یک برنامه‌ریزی مدون و معقول مهلت لازم به این واحدها جهت رفع مشکلات زیست محیطی داده شود.

وی یکی دیگر از منابع آلاینده کلانشهر اراک را فعالیت کارگاه‌های ریخته‌گری و ذوب فلزات غیرمجاز که بیشتر توسط اتباع افغانی انجام می‌شود دانست و گفت: فعالیت این واحدها به صورت زیرزمینی بوده و با مخاطرات زیست محیطی زیادی همراه است. تاکنون شمار زیادی از این واحدها مهر و موم شده است، اما فعالیت این واحدها به مکان‌های دیگر منتقل می‌شود، در این راستا به محیط زیست ابلاغ شده است در صورت مشاهده، نیازی به اخطار ندارد و دستور دادستانی ندارند بر اساس تفویض اختیار صورت گرفته این واحدها باید پس از مشاهده در لحظه مهر و موم شده و وسایل آنها نیز توقیف شود. به شرکت شهرک‌های استان نیز ابلاغ شده است که به افرادی که سوله‌ها و کارگاه‌های خود را در اختیار این افراد قرار دهند، هیچ‌گونه خدماتی ارایه ندهد.

صالحی اضافه کرد: تردد خوردوها یکی دیگر از منابع آلاینده شهر اراک است که در راستای کاهش این منبع آلودگی باید پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی این استان با خودروهای دودزا و بدون معاینه فنی برخورد قاطع داشته باشد.

وی در خصوص سگ‌های ولگرد سطح شهرها و روستاها و سگ‌گردانی در سطح شهر هم بیان کرد: حضور سگ‌های ولگرد و سگ‌گردانی توسط برخی افراد نیز یکی از معضلات است و برخورد با آنها از مطالبات به حق مردم است که در این خصوص نیز شهرداری باید سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کند و نیروی انتظامی نیز باید با افرادی که در انظار عمومی سگ‌گردانی می‌کنند، برخورد جدی داشته باشد.

صالحی در خصوص دفع پسماندهای عفونی شهر اراک اظهار کرد: دادستانی در این خصوص از ۲ سال گذشته با جدیت ورود پیدا کرده و مقرر شده شهرداری برای جمع‌آوری، بی‌خطرسازی و امحای این پسماندها اقدام‌های لازم را با تایید محیط زیست انجام دهد که تاکنون با یک شرکت دانش‌بنیان به تفاهم رسیده است، اما هنوز قرارداد آن به دلیل برخی مشکلات منعقد نشده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب دادگستری کل استان مرکزی اضافه کرد: عنوان کرد: شهرداری مکلف است تا انجام این قرارداد، عایق‌های مناسب برای جلوگیری از نفوذ شیرابه‌ پسماندهای عفونی را ایجاد و مورد توجه قرار دهد و این مهم انجام شده و آماده بهره‌برداری است.

انتهای پیام
captcha