پیروی از سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س)؛ وظیفه زن در تراز انقلاب اسلامی
کد خبر: 3875038
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

پیروی از سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س)؛ وظیفه زن در تراز انقلاب اسلامی

گروه معارف - رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در چهارمحال‌وبختیاری گفت: وظیفه زن در تراز انقلاب اسلامی پیروی از سیره مبارزاتی و جهاد حضرت زهرا(س) به ویژه در زمینه ولایت‌پذیری است، لذا شیوه انتخاباتی ایشان  و انتخاب  اصلح، یعنی امام زمان خودشان، در سیره آن حضرت برای همه ما درس است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید صفی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در چهارمحال‌وبختیاری ، روز گذشته هشتم بهمن‌ماه در همایش مادرانه رهروان یاس نبوی در شهرکرد با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: یکی از نکاتی که در جامعه امروز باید مورد تأکید و توجه قرار بگیرد، تمسک به سیره فاطمی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: با وجود گذشت چندین قرن از زمان حیات این بانوی بزرگوار، آن حضرت طوری زندگی کرده‌اند که نکات فراوانی از زندگی ایشان می‌تواند الگوی نمونه بانوان امروز باشد، در سبک زندگیِ بانویی که در اوج قداست قرار دارد و ام‌ابیهاست، انجام تمام کارهای خانه و مدیریت خانواده و تربیت فرزندان به بهترین نحو انجام می‌شود و این امر می‌تواند الگوی بسیاری از بانوان امروز باشد که خانه‌داری را کسر شأن و اشتغال را مایه فخر می‌دانند.

حجت‌الاسلام صفی تأکید کرد: شغل خانه‌داری و تربیت صحیح فرزندان ثواب و فضیلت بالایی دارد و مانند تحصیل علم و دانش، تبلیغ دین و مبارزه و جهاد برای حاکمیت الهی، از ارزشی بی‌نظیر برخوردار است.

سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س)

این مدرس دانشگاه در استان با تأکید بر سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س)، گفت: از علامه امینی در جلسه‌ای خواسته شد که حدیثی را برای استفاده حضار نقل کند که او به حدیثمعروی از پیامبر اسلام اشاره کرد که «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة، هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است» و حضرت زهرا(س) را مصداقی از ولایت‌پذیران دانست که برای رفع موانع حاکمیت الهی مبارزه و جهاد می‌کردند.

حجت‌الاسلام صفی ادامه داد: در سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س)، تأکید و وصیت بر مخفی ماندن مدفن و شیوه خاکسپاری نیز نوعی اعتراض و مبارزه است و این مبارزه در زمان حیات آن حضرت نیز بروز و ظهور داشت تا جایی که در دفاع از حریم ولایت و امامت حتی یک آن کوتاه نیامدند، لذا توجه به نحوه ولایت‌پذیری زهرای مرضیه و پیروی ایشان از امام زمان خویش، امیرمؤمنان علی(ع)، باید الگوی همه ما قرار گیرد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان بیان کرد: وظیفه زن در تراز انقلاب اسلامی پیروی از سیره مبارزاتی و جهاد حضرت زهرا(س) به ویژه در زمینه ولایت‌پذیری است، لذا شیوه انتخاباتی ایشان  و انتخاب  اصلح، یعنی امام زمان خودشان، در سیره آن حضرت برای همه ما درس است.

حجت‌الاسلام صفی با اشاره به دکترین مقاومت در سیره مبارزاتی حضرت زهرا(س) که امامین انقلاب نیز آن‌را پیشه راه خود ساختند و انقلاب اسلامی را به عزت و اقتدار امروز رساندند، گفت: در این اندیشه، وعده الهی بر این است که هر کسی در راه خدا و هدف الهی خود استقامت بورزد، خداوند نیز او را یاری می‌رساند که در سوره احزاب می‌توان این مضمون را در داستان جنگ احزاب (خندق)، مورد مطالعه قرار داد.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: جهاد از دیدگاه مقام معظم رهبری به معنی تلاش حداکثری برای برداشتن موانع حاکمیت الهی است‌ که البته کسانی می‌توانند این مهم را عملیاتی کنند که در مبارزه با نفس و جهاد اکبر پیروز میدان باشند و سردار شهید سلیمانی مصداق بارز این امر است، انقلاب اسلامی در گام دوم خود و برای تحقق اهداف، به چنین افرادی نیازمند است.

پیوند شهدا با سیره فاطمی

حجت‌الاسلام صفی با اشاره به اینکه نظیر افرادی چون شهید سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم پیوندی عمیق با سیره اهل‌بیت(ع) و به ویژه ارتباط معنوی محکمی با حضرت فاطمه زهرا(س) داشتند، افزود: شهید سلیمانی در ایام فاطمیه هر سال، خودش روضه آن حضرت را در منزلش در کرمان برپا می‌کرد، لذا می‌توان فهمید شهدایی که فاطمی بودند و فاطمه(س) را مانند مولایشان امام زمان(عج) الگوی خود قرار می‌دادند، اثرات و برکات ماندگارتری را در تاریخ انقلاب و اسلام از خود به یادگار گذاشتند و یاد و نامشان در تاریخ جاودانه شد.

وی در خصوص ارادت شهدا به زهرای اطهر(س)، تأکید کرد: نمونه‌های فراوانی از ارتباط و پیوند عمیق رزمندگان اسلام با فاطمه زهرا(س) و الگوگیری آنان از سبک زندگی و سیره مبارزاتی آن حضرت در کتاب «خاک‌های نرم کوشک» آمده است که خواندن آن به همگان توصیه می‌شود، به ویژه  شیوه ارتباط معنوی شهدایی چون شهید تندگویان و شهید ردانی‌پور و میزان عشق و ارادت آنان به این بانوی بزرگوار خواندنی است.

مدرس دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: امروز اگر بخواهیم کارهایمان منشأ خیر و برکت برای جامعه اسلامی باشد باید به سیره ائمه‌اطهار(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سیره فاطمی تمسک جوییم و فاطمی زندگی کنیم، مانند شهدایی که شهادتشان شجره طیبه انقلاب اسلامی را آبیاری و تنومند کرد.

حجت‌الاسلام صفی در پایان گفت: شهدای جنگ تحمیلی کسانی بودند که با تمسک به حضرت زهرا(س) صحنه‌های معنوی بی‌شماری را در جبهه‌های حق علیه باطل خلق کردند و خاطرات آسمانی آنان مملو از پیوند و ارادت آنان به اهل‌بیت(ع) است، لذا تفاوت آنان با همه ما این است که دستشان از فرش تا عرش باز است و می‌توانند دستگیری کنند.

انتهای پیام
captcha