برخورداری ۱۱۲۰ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز
کد خبر: 3875085
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

برخورداری ۱۱۲۰ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز

گروه سیاست و اقتصاد _ مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌‌غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۲۰ روستای استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا درصد بهره‌مندی روستاهای استان به بالای ۸۵ درصد خواهد رسید.

برخورداری ۱۱۲۰ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گازبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی، هشتم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در دهه فجر امسال عملیات گازرسانی به ۴۵ روستا و ۶۳ واحد صنعتی آغاز و به بهره‌برداری‌ می‌رسند که اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام این کار ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی اجرای طرح گازرسانی به ۱۴۲ روستا و ۱۵۳ واحد صنعتی در دهه فجر امسال افزود: برای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شد اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به موقعیت روستاهای گازرسانی شده عنوان کرد: این روستاها در محورهای یک و دو جاده برهان مهاباد، محور تک آغاج میاندوآب، محور قطور، آلچین، ساروجه و اقبال شاهین‌دژ، محور یلقون آغاج تکاب، محور خورنج پیرانشهر، بیوران و ملاشیخ سردشت، علی ملک، لواشلو و تازه‌کند دیم نقده و همچنین محورهای گل شیخان و نی‌چالان ارومیه واقع هستند.

وی با بیان اینکه امسال بیش از یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در سراسر استان اجرا شده است، ادامه داد: با این حجم از اجرای شبکه، مجموعه خط انتقال و شبکه گاز طبیعی اجرا شده در استان از ابتدا تاکنون به بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر ارتقاء یافته است.

شیخی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند، تصریح کرد: از ابتدای سال با نصب بیش از ۱۵ هزارو ۵۱۸ انشعاب گاز طبیعی درمجموع ۴۱ هزار و ۴۸۴  مشترک جدید به تعداد مشترکین گاز طبیعی استان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه گازرسانی روستایی به عنوان یکی از دستاوردها و عملکردهای مطلوب شرکت گاز بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر گازرسانی به ۵۰۰ روستا در استان در حال اجرا بوده و یک هزار و ۱۲۰ روستا نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا، درصد بهره‌مندی روستاهای استان از گاز طبیعی از ۶۷ درصد کنونی به بالای ۸۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اشاره به بهره‌مندی ۹۹.۴ درصدی شهرهای استان از نعمت گاز خاطرنشان کرد: گاز طبیعی در مقایسه با سوخت‌های دیگر انرژی پاک محسوب شده و گاز طبیعی سهم ۷۰ درصدی در سبد انرژی استان دارد.

 

 

انتهای پیام
captcha