افتتاح و گلنگ‌زنی 13 طرح آبخيزداری طی دهه فجر در لرستان
کد خبر: 3875187
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲

افتتاح و گلنگ‌زنی 13 طرح آبخيزداری طی دهه فجر در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل منابع طبیعی لرستان از افتتاح و کلنگ‌زنی 13 طرح آبخيزداری طی دهه فجر در لرستان برای احداث اين طرح‌ها 140 ميليارد تومان هزينه شده است.

افتتاح و گلنگ‌زنی 13 طرح آبخيزداری طی دهه فجر در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان  پنج‌شنبه، دهم بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: دهه فجر امسال افتتاح 10 طرح و کلنگ‌زنی سه طرح با اعتبار 140 میلیارد تومان را در دستور کار داریم.

وی افزود: همچنین افتتاح پاسگاه میانکوه غربی پلدختر با 300 میایون تومان، کلنگ‌زنی سه طرح  احداث پاسگاه در الیگودرز، در شهرستان  دلفان و در سپیدشت خرم‌آباد که با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان کلنگ‌زنی خواهند شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 17 طرح حوزه آبفا در لرستان

حمیدرضا کرموند، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز در جمع خبرنگاران، گفت: 17 طرح با اعتبار 48 ميليارد تومان دهه فجر در استان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها که شامل افتتاح هشت طرح و کلنگ‌زنی 9 طرح است 48 میلیارد تومان هزینه  خواهد شد که با افتتاح و آغازعملیات اجرایی این طرح‌ها برای بیش‌از دویست نفر شغل فراهم می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی 75 طرح کشاورزی در لرستان

عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  نیز در جمع خبرنگاران، گفت: 75 طرح کشاورزی در ایام‌الله دهه فجر کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای این طرح‌ها بیش‌از 82 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: طرح‌های بخش کشاورزی در استان آماده بهره‌برداری است.

افتتاح و واگذاری 332 واحد مسکن مهر در لرستان

رضا خالقی، مدیر کل راه و شهرسازی لرستان نیز در جمع خبرنگاران رابطه‌با پروژه‌های این اداره‌کل، اظهار کرد: در فاصله بین هفته دولت و دهه فجر امسال موفق شدیم پروژه‌های متعددی را با اعتباری بالغ‌بر 72 میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه اولین ویژگی این پروژه‌ها تنوع آن‌هاست، ادامه داد: 332 واحد مسکن مهر در استان افتتاح کرده‌ایم،همچنین پنج پروژه بازآفرینی و دو پروژه ساختمان عمومی را به انجام رساندیم.

خالقی با اشاره به این‌که محور کوهدشت پُل کشکان را از اول امسال بنا به ضرورت با شرایط غیراستاندارد زیر بار ترافیک رفت، افزود: در محور ازنا ـ شازند علی‌رغم این‌که تلاش کردیم و قول داده بودیم یازده کیلومتر را افتتاح کنیم به‌دلیل بارش برف و باران شرایط ایمن‌سازی و نصب گاردریل و حفاظ به سه و نیم کیلومتر اکتفا کردیم و به محض این‌که یک هفته کاری شرایط مساعد جوی داشته باشیم این میزان کیلومتر را انجام خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان این‌که در حوزه بازآفرینی شهری سه محور در استان به‌عنوان محور پیاده به قلمرو فضای عمومی اضافه شد، گفت: در خرم‌آباد محور فردوسی، دورود محور پُل وحدت و در الیگودرز محور طالقانی جنوبی و بازار کهنه به‌عنوان پیاده راسته در حوزه بازآفرینی شهری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دو مرکز محله در شهرستان‌های دورود و گِل‌سفید خرم‌آباد افتتاح خواهد شد، بیان کرد: دو کتابخانه عمومی در بروجرد و رومشگان افتتاح شدند.

خالقی به واگذاری 332 واحد مسکن در این مدت اشاره کرد و یادآور شد: تا پایان امسال نیز مابقی پروژه‌های باقی مانده بدون مشکل را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

انتهای پیام
captcha