راه‌اندازی 2 هزار مرکز افق تا 1400 در بقاع متبرکه
کد خبر: 3876982
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

راه‌اندازی 2 هزار مرکز افق تا 1400 در بقاع متبرکه

گروه اجتماعی ـ معممی‌مقدم گفت: در سال جاری ۲۰۰ مرکز افق را در بقاع شاخص و محوری راه‌اندازی کردیم که این مراکز در ۱۴۰۰ به دو هزار مرکز می‌رسد.

راه‌اندازی 2 هزار مرکز افق تا 1400 در بقاع متبرکهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا معممی‌مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز 17 بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سیاست‌های کلی اداره‌کل امور اجتماعی بر استفاده از ظرفیت‌ مراکز افق در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با تاکید بر اجرای امینانه نیت واقفان و تعامل سازنده و هدفمند با اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادها، افزود: در راستای خدمات دهی به هیئات مذهبی، برای اولین بار در آستانه محرم طرح شمیم حسینی اجرا شد که در ۲۰۱ بقعه در ۳۱ استان کشور اکرام و اطعام عزاداران انجام شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در بحث رسیدگی به دانش‌آموزان نیازمند سه میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه شد، ادامه داد: به سه هزار دانش‌آموز بسته تحصیل و لوازم‌التحریر اعطا شد.

معممی‌مقدم بیان کرد: در رابطه با رسیدگی به بیماران نیازمند نیز 1071 موقوفه مرتبط با این موضوع وجود دارد که خدمات‌دهی به 73 هزار نفر با هزینه 6.5 میلیارد تومان در قالب طرح مهر تندرستی از 770 بقعه درآمدزا انجام شده است.

وی با اشاره به خدمات‌دهی به زائران حرم حسینی و رضوی، تصریح کرد: در این راستا از 900 موقوفه مرتبط با این امر، 558 موقوفه درآمدزا بودند که ۴۴۳ زائر را برای زیارت عتبات عالیات اعزام کردیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: از 616 موقوفه مرتبط با موضوع رضوی، 111 موقوفه درآمدزایی داشته‌اند که 723 زائر به حرم رضوی اعزام شدند.

معممی‌مقدم اظهار کرد: در مورد طرح دست‌های مهربانی و کمک به ایتام و نیازمندان نیز 670 موقوفه در این ارتباط وجود دارد که 400 موقوفه درآمدزا بوده و در سال گذشته 26 هزار و 753 نفر از فقرا و 13 هزار و 937 نفر از ایتام تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: در مورد سیل ابتدای امسال نیز 15 میلیارد تومان هزینه زندگی و 790 پرس غذا بین سیل‌زدگان پنج استان کشور توزیع شد و در سیل اخیر سیستان و بلوچستان نیز 600 تن مواد غذایی با هزینه سه میلیارد تومان بین سیل‌زدگان توزیع شد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در مورد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز ۳۲۰ زندانی در مرحله اول با بهره‌گیری از وقف آزاد شدند و تا 22 بهمن جاری نیز حدود 502 زندانی جرائم غیرعمد دیگر آزاد خواهند شد.

معممی‌مقدم اظهار کرد: در سال آینده، ۳۲۰ میلیارد تومان پول از طریق مراکز افق برای اجرای امینانه واقفان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه‌اندازی مراکز افق در بقاع، ماهیت اجتماعی، فرهنگی بقاع را براساس نیازهای امروز جامعه تقویت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تولید 100 مگاوات برق خورشیدی، بیان کرد: در سال جاری ۲۰۰ مرکز افق را در بقاع شاخص و محوری راه‌اندازی کردیم که این مراکز در ۱۴۰۰ به دو هزار مرکز می‌رسد.

معممی‌مقدم با بیان اینکه اجرای نیت توسط ادارات به مراکز افق بازسپاری می‌شود، یادآور شد: در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اجرای نیات واقفان، 22 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha