سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان
کد خبر: 3877831
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستان

وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه به لرستان آمد.

سفر وزیر راه و شهرسازی به لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه، 21 بهمن‌ماه در دهمین روز از دهه فجر به استان وارد و مورد استقبال سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

این سفر به‌منظور کلنگ‌زنی واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و افتتاح طرح بازسازی راه‌آهن دورود به‌ عمل آمده است.

یادآور می‌شود، در ادامه این سفر، جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری لرستان تشکیل خواهد شد.

باید ظرفیت حمل بار راه‌آهن را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم

محمد اسلامی در مراسم پایان عملیات بازسازی خط راه‌آهن محور جنوب به طول ۲۹۰ کیلومتر که در محل راه‌آهن شهرستان دورود برگزار شد، با اشاره به این‌که کار مهمی در حوزه بازسازی راه‌آهن انجام شده و ما نسبت به این نوع فعالیت‌ها تأکید داریم، افزود: باید سرمایه‌های موجود را خوب نگهداریم، گسترش و ارتقا دهیم تا راندمان و ایمنی را افزایش دهیم.

وی افزود: وقتی روسازی و زیرسازی در خطوط ریلی دچار فرسودگی می‌شود، سرعت قطار پایین آورده و ایمنی را به مخاطره می‌اندازد که نهایتاً منجر به خارج شدن قطار از ریل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که امروز خط جنوب با توجه به حداکثر استعدادی که دارد می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اضافه کرد: سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر را قطارها می‌توانند در این مسیر طی کنند و وقت کمتر اتلاف شود و درعین‌حال ایمنی بالاتری هم دارد.

اسلامی در ادامه به پروژه راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک اشاره کرد و با بیان این‌که موانع و مشکلات این طرح برطرف شده است، عنوان کرد: روز گذشته مصوبه شورای عالی را دریافت کردیم برای مشکلات قراردادی که داشت و قرارگاه هم متعهد با سرعت هرچه بیشتر این پروژه را دنبال کند.

وی با بیان این‌که این پروژه یکی از پروژه‌های ریلی بزرگ کشور به لحاظ انجام کار در شرایط سخت است و هزار میلیارد هم اعتبار می‌خواهد، اضافه کرد: با تأمین اعتبار در زمان‌بندی مشخص بهره‌برداری خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که اتصال راه‌آهن دورود به خرم‌آباد پروژه مهمی است، افزود: باید ظرفیت حمل بار راه‌آهن را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برسانیم.

اسلامی یادآور شد: در حال حاضر راه‌آهن جنوب، بندر امام به خرمشهر ظرفیت حمل ۵.۷ میلیون تن بار را دارد و افزایش این ظرفیت ضروری است.

وی با اشاره به این‌که در ارتباط با راه‌های استان امروز بحث کردیم، ادامه داد: در خصوص آزادراه خرم‌آباد ـ اراک فعالیت خوب است و در هفته دولت مرحله اول که مربوط به بروجرد -خرم‌آباداست را به بهره‌برداری می‌رسانیم و تا پایان دولت هم پروژه تا اراک تمام می‌شود و این آزادراه زیر بار ترافیک می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای پروژه شازند -ازنا نیز پیمانکار جدید گرفته شده و در وضعیت جدید جای امیدواری است، در ادامه با انتقاد از این‌که خصوصی‌سازی‌های انجام شده خیلی دقیق و حساب شده نبوده و خیلی از زنجیره‌ها به‌هم‌خورده است، بیان کرد: در این راستا دچار یک سری مشکلات پیچیده شدیم که باید ساماندهی جدیدی انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha