تنوع فکری، تنور انتخابات را گرم می‌کند
کد خبر: 3878282
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

تنوع فکری، تنور انتخابات را گرم می‌کند

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: نباید از ورود افراد با گرایش‌ها و طرز فکر مختلف جلوگیری کرد؛ تنور انتخابات زمانی گرم می‌شود که در آن تنوّع باشد و کسانی که مردم آن‌ها را باور دارند به صحنه انتخابات راه یابند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز، 23 بهمن‌ماه در جمع طلاب دارالعلوم این شهرستان گفت: دین اسلام از انسان می‌خواهد که با همنوعان خود تعامل، مدارا و زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشد؛ اسلام که کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی است، در حقیقت دین صلح است.

وی ادامه داد: دین اسلام یک تئوری خالی نیست بلکه دین عمل است؛ اگر دین را بپذیریم و التزام عملی نداشته باشیم یا سلیقه‌ای عمل کنیم، نمی‌توانیم از برکات آخرین دین مرضی‌ عندالله بهره‌ ببریم. زمانی ما از برکات اسلام بهره‌مند می‌شویم که به آن عمل کنیم.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به اینکه انسان مسلمان در هر جایگاهی باید مجری عدالت باشد، بیان کرد: اسلام دین عدالت و انصاف است؛ ما باید نسبت به خدا و هم نسبت به مردم انصاف را رعایت کنیم. عدالت از شاخص‌های مهم و محوری در اسلام است، خداوند متعال انبیاء را برای اجرای عدالت فرستاده است. انسان‌ها در هر سطحی باشند مسئول‌اند عدالت را اجرا کنند.

وی افزود: الله تعالی به هر کسی اعم از کشاورز و دامدار، زن و مرد، پیر و جوان، استاندار و فرماندار، حاکم و رعیت به اندازه اختیاراتی که دارد، مسئولیت داده و اگر مسئولیت خود را انجام ندهد ظلم و بی‌انصافی کرده است. «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته». این ظرفیت و قانون دین اسلام است.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: دین اسلام دین مدارا و تعامل است؛ شما می‌توانید با همه مردم دنیا دارای هر اعتقادی باشند، تعامل و مدارا داشته باشید. باید شکر خدا را به جای بیاوریم که به ما دینی داده که دارای ظرفیت بالایی است و دست ما را باز گذاشته تا با همه بشریت خواه خدا را قبول داشته باشند یا خدا را انکار کنند، مسالمت‌آمیز زندگی کرده و به آن‌ها نیکی کنیم.

وی گفت: دید خدا و ظرفیتش آنقدر وسیع است که به دشمنانش هم نعمت می‌دهد، بلکه چه‌بسا به آن‌ها به‌خاطر حکمت‌هایی که دارد بیشتر می‌دهد. الله به مسلمانان و حضرت رسول تسلی می‌دهد و می‌فرماید: «وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ» [ابراهیم: 42]، خیال نکنید الله از ظلم و بی‌انصافی و گناه و معصیت و دشمنی مردم با خدا غافل است، الله غافل نیست ولی برای کیفرش قانونی دارد، به مجرم مهلت می‌دهد و پرونده‌اش را سنگین می‌کند. الله نمی‌خواهد دنیا را به آتش بکشد.

این عالم اهل سنت بیان کرد: این ظرفیت بلند و بالای خداست که ظالمان، طغیان‌گران و متکبران را تحمل می‌کند. خدا به ما هم آموخته که ظرفیت بالای او و اخلاقش را به کار ببریم و تحمل، صبر و ظرفیت خود را بالا ببریم.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، اظهار کرد: انتخابات هم ظرفیت بلند و بالا را می‌طلبد. انتخابات باید فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی باشد. در انتخابات توانمندی و شایستگی افراد خیلی مهم است.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان افزود: افرادی باید وارد مجلس شوند که توانمند و دارای ظرفیت بالا باشند؛ فردی که دین‌دار و متقی باشد، اما ظرفیت بالایی نداشته باشد به درد نمایندگی مجلس نمی‌خورد. نماینده مجلس باید دارای ظرفیت بالایی باشد؛ چنین فردی در هر طیف و جناح و قوم و مذهبی که باشد شایستگی دارد.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: نباید از ورود افراد با گرایش‌ها و طرز فکر مختلف جلوگیری کرد؛ تنور انتخابات زمانی گرم می‌شود که در آن تنوّع باشد و کسانی که مردم آن‌ها را باور دارند به صحنه انتخابات راه یابند.

انتهای پیام
captcha