هرخانواده در نیجریه حداقل یک حافظ قرآن دارد
کد خبر: 3878550
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

هرخانواده در نیجریه حداقل یک حافظ قرآن دارد

مصطفی غرباء، عضو جنبش اسلامی نیجریه، گفت: در نیجریه در هر خانه حداقل یک نفر در حوزه قرآن فعال است و تقریباً هیچ خانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که حافظ قرآن نداشته باشد.

حفظ قرآن در نیجریهمصطفی غرباء، عضو جنبش اسلامی نیجریه، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص فعالیت‌های قرآنی در این کشور گفت: کشور ما در رشته‌های مختلف قرآن به‌ ویژه حفظ بسیار فعال است. والدین فرزندان خود را به شرکت در جلسات قرآن تشویق می‌کنند و خود نیز به همراه فرزندان در جلسات حضور  دارند و مصرّند که فرزندانشان در کنار متون درسی، در حوزه قرآن هم فعال باشند.

غرباء افزود: در نیجریه از هر خانه حداقل یک نفر در حوزه قرآن فعال است و تقریباً هیچ خانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که حافظ قرآن نداشته باشد. کشور ما مدارس حفظ قرآن دارد و توانسته در این رشته خدمات زیادی را به مردم و علاقه‌مندان به قرآن ارائه دهد.

این حافظ کل قرآن اظهار کرد: از 6 سالگی حفظ قرآن را آغاز و 12سالگی به پایان رساندم، مدرسه حفظ قرآن دارم که سالی 30 حافظ تربیت می‌کند. برگزاری مسابقات حفظ از دیگر ابزار تشویقی است که زمینه ایجاد انگیزه هرچه بیشتر برای دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

وی به فعالیت قرآنی دانشجویان نیجریه‌ای نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه جامعةالمصطفی هر سال در مسابقات بین‌المللی حفظ شرکت دارند و توانایی آنان در حدی است که می‌توانند رتبه‌های خوبی را به خود اختصاص دهند.

عضو جنبش اسلامی نیجریه ادامه داد: همچنین اکثر دانشجویان ما در شهرهای قم، مشهد و ... حافظ قرآن هستند و در مسابقات دانشگاه الازهر مصر هم شرکت می‌کنند و مشارکت در مسابقات قرآن آفریقا نیز از دیگر برنامه‌هایی است که انجام می‌شود.

غرباء در پاسخ به اینکه نظرتان در مورد فعالیت قرآنی نوجوانان ایرانی چیست؟ گفت: ایران کودکان و نوجوانان بسیار باهوش و باذکاوتی دارد. باید این افراد از سن کم در حوزه قرآن به ویژه حفظ بپردازند و مسئولان و خانواده‌ها کودکان را به حفظ قرآن تشویق کنند.

وی ابراز کرد: در مساجد ایران جلسات قرآن پس از اقامه نماز انجام می‌شود و همین جلسات به ترغیب کودکان و نوجوانان به حفظ و پیشرفت آنان در رشته‌های قرآنی کمک می‌کند. ما برای سهولت در حفظ، سوره‌ها را به شکل برگه‌های مجزا درآورده‌ایم تا در نظر کودک کار سخت و دشواری نباشد.

انتهای پیام
captcha