پرهیز از روش‌های تکراری تشویق نوجوانان به قرآن
کد خبر: 3879183
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

پرهیز از روش‌های تکراری تشویق نوجوانان به قرآن

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی گفت: برای به دست آمدن نتیجه دلخواه در حوزه قرآن لازم است روش تشویق نوجوانان به سمت مبانی الهی تغییر کند، ممکن است برخی روش‌ها برای نوجوان و جوان امروز تکراری شده باشد و همین عامل باعث می‌شود تا برنامه‌ها اثرگذاری لازم را نداشته باشند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعیدرضا شاه‌محمدی، مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی، امروز، 27 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر مرحله منطقه‌ای هشتمین دوره مسابقات قرآن و اذان کارکنان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای استان‌های مرکزی، یزد، اصفهان و چهارمحال‌و‌بختیاری در اراک، لزوم پرداختن به مباحث قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ارتقای قدرت فکری و توانمندکردن مجموعه فنی‌و‌حرفه‌ای از رسالت‌های ذاتی این مجموعه است و خوشبختانه توانسته در این حوزه قوی عمل کند.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی و ارتقای سطح توانمندی مردم به‌ویژه جوانان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: از ارائه آمار خسته شدیم و برای بالابردن سطح توانایی مجموعه لازم است کیفیت‌بخشی در حوزه آموزش مورد توجه قرار گیرد.

شاه‌محمدی اضافه کرد: وظیفه سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای تنها با آموزش به پایان نمی‌رسد، آموزش ابتدای کار است، علاوه‌بر مهارت‌افزایی باید در ادامه مسیر در کنار هنرجویان باشیم و آنان را در پیمودن مسیر درست هدایت کنیم.

وی اخلاق‌مداری را از دیگر برنامه‌های در دستور کار سازمان برشمرد و اظهار کرد: همه ما در هر مقامی که باشیم باید به اصول اعتقادی و اخلاقی پایبند باشیم و حرکت در مسیر قرآن ما را به اهداف ترسیم شده نزدیک‌تر می‌کند. وجود قرآن و اهل‌بیت(ع) برای ما الگوست و در همه حال باید از آنان تأثیرپذیر باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی خوبی‌ها در قرآن ذکر شده است، اما متأسفانه ما نتوانستیم مبانی الهی را آنطور که شایسته است نهادینه کنیم، فعالیت قرآنی در سطح جامعه به‌خوبی انجام می‌شود اما جامعه قرآنی از کم‌رغبتی برخی نوجوانان و جوانان به مباحث قرآنی سخن می‌گویند.

شاه‌محمدی گفت: برای به دست آمدن نتیجه دلخواه لازم است روش تشویق جوانان و نوجوانان به سمت قرآن و استفاده از زندگانی اهل‌بیت(ع) تغییر کند، ممکن است برخی روش‌ها برای نوجوان و جوان امروز تکراری شده باشد و همین عامل باعث می‌شود تا برنامه‌ها اثرگذاری لازم را نداشته باشند.

وی در پایان افزود: دشمن از تمام ابزار برای دور نگه داشتن جوان و نوجوان ایرانی از قرآن و سیره اهل‌بیت(ع) استفاده می‌کند، قطعاً دست ما با وجود همین قرآن، منش خاندان نبوی، اساتید و مربیان قرآن خالی نیست، مربیان قرآن الگویی برای دیگر افراد جامعه در حوزه روابط اجتماعی، نوع برخورد حسنه و ... هستند؛ ازاین رو آنان نباید اشتباهی هرچند کوچک در نحوه برخورد داشته باشند؛ چراکه عموم مردم متأسفانه آن را به پای قرآن می‌گذارند نه شخص.

انتهای پیام
captcha