استان مرکزی به مقصد گردشگران نوروزی تبدیل شود
کد خبر: 3879471
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

استان مرکزی به مقصد گردشگران نوروزی تبدیل شود

استاندار مرکزی گفت: تبدیل استان مرکزی از یک استان عبوری به مقصد سفر مسافران نوروزی نباید مورد غفلت قرار گیرد، برنامه‌ریزی‌های سالانه باید در راستای جذب گردشگر صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، ۲۸ بهمن‌ماه در کارگروه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در سالن جلسات استانداری این استان برگزار شد، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط را یکی از دلایل برگزاری جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی دانست و گفت: تبدیل استان مرکزی از یک استان عبوری به مقصد سفر نباید مورد غفلت قرار گیرد، برنامه‌ریزی‌های سالانه باید در راستای جذب گردشگر صورت گیرد.

وی در خصوص راه‌اندازی فضاهای اقامتی مناسب در استان در یک ساله اخیر، اظهار کرد: در این بازه زمانی ده‌ها خانه بوم‌گردی و ارگ میشیجان در خمین پس از چند سال افتتاح و ارگ دودهک نیز تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین غارچال نخجیر دلیجان نیز ساماندهی شده است.

آقازاده ادامه داد: با همه این ظرفیت‌ها رویکرد استان باید مقصد شدن این استان در سفرها باشد و اگر این امر محقق شود می‌توان روی درآمد، فرصت‌های شغلی و خلق ثروت حساب کرد. همچنین فرمانداران نیز از امکانات در اختیار و حمایت بخش خصوصی باید نهایت استفاده را ببرند تا جایگاه مطلوب گردشگری استان به‌واسطه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش محقق شود.

استاندار مرکزی گفت: امسال مقرر بود پای تورهای گردشگری کشور به استان باز شود و باید در این خصوص کار شود تا در سال ۹۹ شاهد تحقق این هدف باشیم، با وجود اینکه سرمایه‌گذاری‌های خوبی در استان صورت گرفته است باید از این ظرفیت استفاد بهینه کرد.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها همچون پلیس راه، نیروی انتظامی و راهداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان‌ مستقیم و غیرمستقیم جاده‌ای مانند هلال احمر، اورژانس و... باید به مانند گذشته آمادگی لازم را برای سفرهای نوروزی داشته باشند.

آقازاده در خصوص افزایش پوشش ارتباطی جاده‌های استان هم اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از نقاط کور جاده‌های استان با دستور وزیر ارتباطات اصلاح شد و برای نوروز امسال شبکه ارتباطات در استان توسعه‌یافته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: فرمانداران درخصوص پاکیزگی و رنگ‌آمیزی تأسیسات شهری نظارت داشته باشند، سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی و داخل شهرها باید مورد رضایت مسافران و شهروندان باشند.

وی ادامه داد: تنظیم بازار برای تمام طول سال مهم است، اما در آستانه نوروز و شب عید اهمیت بیشتری دارد و باید در کنار فرمانداری‌ها، تعزیزات و سازمان صمت و اصناف تلاش کنند که نظارت‌ها تشدید شود تا کالا به وفور و با قیمت مناسب در دسترس عموم قرار گیرد.

آقازاده بیان کرد: زمزمه‌هایی در خصوص سهمیه بنزین نوروزی از سمت دولت شنیده می‌شود و اگر به تأیید هیئت وزیران برسد، اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مردم از این سهمیه استفاده کنند. هرچند که اختصاص این سهمیه نوروزی 3هزار میلیارد تومان درآمد و یارانه بنزین را کسر خواهد کرد، اما تصمیم‌گیری در این خصوص با دولت است.

انتهای پیام
captcha