ساماندهی بقاع متبرکه استان مرکزی جهت اسکان مسافران نوروزی
کد خبر: 3879484
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

ساماندهی بقاع متبرکه استان مرکزی جهت اسکان مسافران نوروزی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ساماندهی و تجیهز 85 بقعه متبرکه استان جهت اسکان مسافران نوروزی خبرداد.

 

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امروز، 28بهمن در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در استانداری این استان برگزار شد، گفت: 85 امامزاده و بقعه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری وظیفه خدمت‌رسانی و اسکان مسافران و زائران را برعهده دارند.  

وی بابیان این نکته که روحانیون برای اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان آموزش‌های لازم را دیده‌اند، اضافه کرد: اهم فعالیت‌های اوقاف استان در اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

واحدی افزود: علاوه‌بر 85 امامزاده در نظر گرفته شده این اداره کل آمادگی دارد تا در صورت نیاز و بروز حوادث غیرمترقبه بقاع بیشتری را جهت اسکان مسافران و زائران در اختیار گذارد که شرح کامل آن در جلسات آینده داده می‌شود.

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از فعالیت 10کمیته برای ساماندهی ارائه خدمات به گردشگران نوروزی خبر داد و به کمیته‌های حمل و نقل جاده‌ای، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، هماهنگی امور شهرداری‌ها، اسکان، نظارت و آمار، تنظیم بازار، خدمات بهداشتی، اطلاع رسانی و تبلیغات و ارزیابی اشاره کرد.

وی از روند رو به بهبود برنامه‌ها در رابطه با استقبال از مسافران نوروزی ابراز خرسندی کرد و افزود: اقدامات مقدماتی در خصوص استقبال و پذیرایی از مهمانان به استان صورت گرفته است، بناداریم تا ارائه خدمات به مسافران نوروزی سال 99 در بخش کمی و کیفی نسبت به سال 98 بهتر باشد.

ایزدی بااشاره به اینکه سفره‌های نوروزی در مبادی ورودی شهرستان‌ها برپا می‌شود، در مورد اسکان مسافران هم اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در اسکان مسافران نوروزی خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد و امسال نیز همچون سال‌های قبل بخش قابل توجهی از مسافران را پذیرا است، لازم است شهرداری‌های استان با توجه به مشکلات مالی، این اداره کل را برای ارائه خدمات کیفی کمک دهند.

مهدی زندیه‌وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: اسکان مسافران نوروزی در هتل، مسافرخانه و اماکن شهرداری و آموزش و پرورش مانند سال‌های قبل انجام می‌شود نظارت بر اماکن استان برعهده اداره کل میراث فرهنگی است تا در صورت لزوم تخلفات را به مسئولان گزارش دهد.

وی اضافه کرد: سامانه ارسال ظرفیت‌های گردشگری به‌صورت پیامک برای مسافران نوروزی در استان پیش‌بینی شده تا با ورود مسافران به استان از این فرصت‌ها مطلع شوند.

حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم تصریح کرد: شمار سینماها در اراک جوابگو اکران نیست، اما در شهرستان‌ها اکران فیلم نوروزی هم به صورت ثابت و سیار  روی پرده می‌رود.

وی اضافه کرد: هنرمندان حوزه تئاتر استان در محل فرهنگسراها در تعطیلات نوروز به اجرای برنامه پرداخته و همچنین تئاتر خیابانی و اکران فیلم‌های نوروزی در ایام تعطیلات در استان نیز پیش‌بینی شده است.

ایرج کهریزی، رئیس پلیس راه استان مرکزی هم اظهار کرد: آمارها نشان از کاهش تصادفات جاده‌ای در 3سال اخیر دارد، امسال حجم ترافیکی در محورهای استان بالاست؛ لذا باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی لزوم خط‌کشی محورهای برون استانی جهت کاهش هرچه بیشتر تصادفات را مورد تأکید قرار داد و افزود: لازم است نمایندگی بیمه در مبادی ورودی شهرها مستقر تا خدمات به مسافران سهل‌تر شود.
رییس پلیس راه استان مرکزی هشدار داد: متأسفانه امسال در محور زالیان تلفات زیادی را شاهد بوده‌ایم؛ بنابراین لازم است ایمن‌سازی این محور و محور شهباز در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha