کتاب «یوما» در انجمن داستان شوشتر بررسی شد
کد خبر: 3879582
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

کتاب «یوما» در انجمن داستان شوشتر بررسی شد

نشست انجمن داستان شوشتر با موضوع ادبیات داستانی زنانه با نگاهی به کتاب «یوما» اثر مریم راهی در فرهنگ‌سرای اندیشه شهرستان شوشتر تشکیل شد.

کتاب «یوما» در انجمن داستان شوشتر بررسی شد

امینه‌گل‌زاده، مسئول انجمن داستان شوشتر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: روز گذشته دوشنبه 28 بهمن، نشست انجمن داستان شوشتر با موضوع ادبیات داستانی زنانه با نگاهی به کتاب «یوما» اثر مریم راهی در فرهنگ‌سرای اندیشه شهرستان شوشتر تشکیل شد.

وی درباره این کتاب گفت: این کتاب را باید یکی از موفق‌ترین و خواندنی‌ترین آثار داستانی دینی در روزگار خود بدانیم که با نگاه و نگارشی بدیع و جذاب، چهره رحمانی پیامبر رحمت(ص) و همسر ایشان را به تصویر می‌کشد.

گل‌زاده اظهار کرد: این روایت ادبی تاریخی به قلم زنانه از زندگی حضرت خدیجه (س) ودر آغاز تولد حضرت فاطمه(س) نوشته شده است . نویسنده تلاش کرده است کاملاً به تاریخ پایبند باشد و در عین حال قصه را برای خواننده جذاب کند .

مسئول انجمن داستان شوشتر ادامه داد: نویسنده درعین سادگی در انتقال آنچه در ذهن داشته موفق عمل کرده است. کتاب مشتمل بر هفت فصل است که راویان مختلفی دارد و در بعضی از آنها روایت از زبان حضرت خدیجه(س) بیان می‌شود.

مسئول انجمن داستان شوشتر همچنین درباره ادبیات داستانی زنانه گفت: نثر معاصر انواعی دارد که یکی از شاخص‌ترین و کاربردی‌ترین آنها نثرداستانی است. تلاش زنان در این عرصه چنان بوده است که جایگاه آنها را تثبیت کرده است. امتیازات بزرگ زنان ایران اخلاق، شجاعت، دلاوری، همسرداری، مادری و ازخودگذشتگی است که این رسالت‌های چندگانه زنانه با استفاده از ادبیات داستانی نقش مهمی در گسترش فرهنگ جامعه بشری داشته و دارد.

انتهای پیام
captcha