۳۹۰ نفر از ۶۰ کشور؛ متقاضی شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران
کد خبر: 3879929
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

۳۹۰ نفر از ۶۰ کشور؛ متقاضی شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران

مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: بیش از ۳۹۰ نفر از ۶۰ کشور جهان با ارسال آثار خود متقاضی شرکت در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بودند.

بیش از ۳۹۰ نفر متقاضی شرکت در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی قره شیخلو، مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌ کریم جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، ۳۰ بهمن‌ماه، در نشست ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن با استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: در طول ۳۶ دوره برگزاری مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران فقط یک بار مسابقات خارج از تهران و آن هم شهر مشهد برگزار شده و این دوره نیز مسابقات به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

دیدار متسابقان با رهبر انقلاب

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ پیرامون اجرای مسابقات قرآن کریم در شهر مشهد، افزود: پس از اتمام مسابقات و در روز ۲۸ فروردین‌ماه سال آینده، حاضران در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران طبق برنامه سال‌های گذشته به محضر رهبر معظم انقلاب مشرف خواهند شد.

قره‌شیخلو گفت: مسابقات بین‌المللی سال جاری نسبت به سال گذشته دو تغییر دارد و دو بخش مسابقات دانش‌آموزی و نابینایان که به صورت دو سالانه برگزار می‌شود را امسال نخواهد داشت. امیدواریم امسال برگزاری مسابقات در مشهد و معنویت حرم مطهر رضوی بر روی مهمانان، که اکثر آنان اهل‌تسنن هستند، اثرگذار باشد و فرصت خوبی برای نشان دادن دستاوردهای قرآنی پس از انقلاب اسلامی داشته باشیم.

معرفی بیش از 200 قاری بین‌المللی پس از انقلاب اسلامی

مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ قاری بین‌المللی در کشور ایران معرفی شدند، گفت: استفاده صحیح از امکانات استان خراسان رضوی برای مدیریت هزینه‌ها و مشارکت همگان در این برنامه قرآنی مدنظر است، خراسان رضوی به جهت داشتن امکانات سخت‌افزاری و نیز اساتید قرآنی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۹۰ نفر از ۶۰ کشور جهان با ارسال آثار خود متقاضی شرکت در سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قران کریم جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند که از این میان ۲۰۰ نفر برگزیده شده و به‌عنوان مهمانان خارجی ما در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت. یک هفته  بعد از آغاز مسابقات قرآن در مشهد کاروان‌های قرآنی در تمام شهرستان‌های خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود و محافل قرآنی و خیمه‌های قرآنی در سطح شهر مشهد و حاشیه شهر برپا خواهد شد.

محمدرضا پورمعین، مسئول اجرایی مسابقات بین‌المللی قرآن، نیز در این نشست ضمن درخواست هماهنگی در حوزه استان خراسان رضوی بیان کرد: همچون سال‌های گذشته با حضور متسابقان و مسئولان محفل انس با قرآن با عنوان «یک کتاب، یک امت» به‌ منظور پررنگ شدن موضوع وحدت امت اسلام در زمان مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار خواهد شد.

خراسان رضوی؛ آماده میزبانی مسابقات بین‌المللی قرآن

سیدحسن جعفری، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، نیز تصریح کرد: برای میزبانی و مباحث پشتیبانی در اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن در حوزه استان دغدغه و مشکلی نداریم و با توجه به حجم تهدیدهای فرهنگی از خارج کشور، هرگونه فعالیت فرهنگی در داخل کشور مورد تأیید است و استان خراسان رضوی پایتخت معنوی کشور محسوب می‌شود.

وی ضمن درخواست از مسئولان اجرایی ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: بجاست که برای شناساندن و ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی و معرفی ابعاد شخصیتی ایشان، ضمن برگزاری مسابقات قرآن، برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام
captcha