برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی
کد خبر: 3879960
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳

برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در استان مرکزی

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از برگزاری مرحله استانی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در نیمه اول اردیبهشت سال ۹۹ خبرداد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجتبی غلامی، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، عصر روز گذشته، 29 بهمن در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی که با حضور مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، بااشاره به کمرنگ بودن فضای بحث و گفت‌و‌گو در دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مشکلات موجود در فضای دانشگاهی، تصریح کرد: گفتمان‌سازی در دانشگاه‌ها که از منویات مقام معظم رهبری است باید در قالب بستری مناسب شکل گرفته و در دانشگاه‌ها نهادینه شود.

وی گفت: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی فرهنگی و دانشگاهی با رویکرد تحقق منویات رهبری، کمک به توسعه و رشد فضای بحث و گفت‌و‌گو در دانشگاه‌ها به عرصه برگزاری مسابقات ملی مناظره ورود پیدا کرد. جهاددانشگاهی با کمک و هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان، آئین‌نامه داوری و نحوه برگزاری این مسابقات را تهیه و تدوین کرد و برگزاری این مسابقات از سال 1390 در دانشگاه‌های کشور آغاز شد.

غلامی ایجاد بستر مناسب و لازم برای تضارب آراء و بیان نظرات و شناسایی نخبگان در راستای ارائه نظرات آنان برای رفع مشکلات جامعه و دانشگاه‌ها را از اهداف برگزاری مسابقات مناظره بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه مسابقات مناظره دانشجویی به عنوان یکی از جدی‌ترین رویدادهای دانشجویی در دانشگاه‌ها مطرح و مورد توجه است، رشد فرهنگ گفت‌و‌گو و تفکر خلاق و نقاد، تمرین منطقی سخن گفتن و تقویت فعالیت‌های گروهی و تفکر خلاق و نقاد را از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات برشمرد.

علیرضا دارابی، مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه در خصوص تبلیغات و اطلاع‌رسانی گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی مرحله استانی نهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در اسفند سال جاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات از دانشگاه‌های مختلف باید تا 25 اسفند سال جاری به دبیرخانه برگزاری این مسابقات در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان معرفی شوند. مرحله استانی این مسابقات در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار و تیم‌های برگزیده به مرحله منطقه‌ای معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha