مرکل نژادپرستی را در آلمان محکوم کرد
کد خبر: 3880172
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

مرکل نژادپرستی را در آلمان محکوم کرد

آنگلا مرکل در واکنش به تیراندازی مرگباری که به کشته شدن ۹ نفر در آلمان منجر شد، نژادپرستی و نفرت‌پراکنی را سمی دانست که انگیزه جنایت‌های زیادی در این کشور بوده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، تأیید کرد: نشانه‌هایی وجود دارد که  مظنون حادثه تیراندازی در شهر هانائو  یک فرد افراط‌گرای نژادپرست بوده است.
 
وی  افزود: نژادپرستی و نفرت سمی است که در جامعه ما وجود دارد و عامل بسیاری از جنایات است و دولت آلمان از تمام توان خود برای مقابله با کسانی که سعی در اختلاف‌افکنی در کشور دارند استفاده خواهد کرد.
 
مظنون حمله چهارشنبه شب به یک قهوه‌خانه و کافه در شهر هانائو از توابع ایالت هسن آلمان یک تبعه آلمانی ۴۳ سال به نام «توبیاس آر» بود که بعد از حمله جسد او در محل سکونتش کشف شد. جسد مادربزرگ  ۷۲ ساله‌اش نیز در آپارتمان او کشف شد که به نظر می رسد عامل تیراندازی بعد از قتل او، خود را نیز کشته است.
 
براساس گزارش انجمن کردهای آلمان، در بین قربانیان این حمله افرادی با ملیت کُرد مشاهده می‌شود و این انجمن خشم خود را از اینکه مقامات اقدامی را برای مقابله با افزایش افراط‌ گرایی انجام نداده‌اند ابراز کرده است.
انتهای پیام
captcha