تغییر زمان برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان کردستان
کد خبر: 3880792
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

تغییر زمان برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان کردستان

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ کردستان از تغییر زمان مرحله درون دانشگاهی برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه کردستان خبر داد.

شریف ترکاشوند، معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: زمان برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان که قرار بود هفته جاری در دانشگاه کردستان برگزار شود، به دلیل جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.

وی افزود: بعد از تعیین زمان برگزاری سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره قرآنی دانشجویان اطلاع‌رسانی لازم به دانشجویان صورت می‌گیرد.

ترکاشوند بیان کرد: این جشنواره در شش بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و ۳۵ رشته ویيه دانشجویان دانشگاه کردستان برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: بخش آوایی این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت به روش تحقیق، قرائت به روش ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح برگزار می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ کردستان به بخش معارفی این دوره از رقابت‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: منبع  آزمون رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع) از کتاب «گزیده اصول کافی» از ابتدای کتاب تا صفحه 110 بوده است.

خوشنوازی منبع آزمون رشته آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه را کتاب «سیری در نهج‌البلاغه» فصل‌های مقدمه، یک، پنج، شش و هفت عنوان و بیان کرد: منبع آشنایی با مفاهیم صحیفیه سجادیه از کتاب «دعا» و منبع رشته ترجمه و تفسیر قرآن کریم کتاب« دقایقی با قرآن» دانست.

وی یادآور شد: منبع آزمون رشته‌های آشنایی با سیره معصومین کتاب «سیری در سیره نبوی» از فصل‌های مقدمه، یک، دو، شش و هفت و رشته احکام از «رساله دانشجویی» از ابتدای احکام نذر تا پایان کتاب، رشته پرسمان معارفی از کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، رشته سبک زندگی ایرانی - اسلامی از ابتدا تا انتهای فصل هشتم سبک زندگی اسلامی در روابط با دیگران است.

 

انتهای پیام
captcha