دستگاه‌های اجرایی حامی تشکل‌های تعاون روستایی باشند
کد خبر: 3880833
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

دستگاه‌های اجرایی حامی تشکل‌های تعاون روستایی باشند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه ثروت نباید در انحصار دولت یا بخش خصوصی باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی حامی و پشتیبان تشکل‌های تعاون روستایی باشند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، سوم اسفندماه در دیدار با مدیر و کارکنان سازمان تعاون روستایی هرمزگان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های زیاد تعاون روستایی، دستگاه‌های اجرایی باید در هر زمینه‌ای که امکانش باشد حامی و پشتیبان تعاون روستایی باشند.

وی بیان کرد: در کشور ما اقتصاد بر پایه سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی می‌چرخد که این امر سبب شده از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

عبادی با بیان اینکه ثروت نباید در انحصار دولت یا بخش خصوصی باشد، تصریح کرد: تعاونی‌ها تلفیقی از دو بخش دولتی و خصوصی هستند و این الگو، سبب ایجاد عدالت در ثروت می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش تعاونی‌های روستایی باید توجه جدی صورت پذیرد، افزود: بی‌ثباتی در برخی سیاست‌گذاری‌ها، سبب بی‌اعتمادی و بروز آسیب‌های زیادی در بخش تعاونی‌های روستایی شده است و باید با برگزاری جلسات توجیهی از طریق کارشناسان و روحانیان مستقر این بخش را تقویت و حمایت کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه بخش مولد در روستاها به‌طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است، گفت: روستاییان همیشه پشتوانه اقتصادی کشور بوده‌اند، امروز نیازمندیم با توجه به دانش روز بخش مهارت‌افزایی و آموزش در روستاها را افزایش دهیم. متأسفانه کشاورزان در استان هرمزگان با تمرکز بر تولید چند محصول خاص به شکل سنتی، تعادل بین عرضه و تقاضا را از بین برده و زمینه ورشکستگی خود را فراهم می‌کنند و این موضوع باید با آموزش و آگاهی‌رسانی مدیریت شود.

انتهای پیام
captcha