اعتكاف دانشجویی و تمام جشنواره‌ها و همایش‌های دانشگاه شیراز لغو شد
کد خبر: 3880861
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

اعتكاف دانشجویی و تمام جشنواره‌ها و همایش‌های دانشگاه شیراز لغو شد

در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه شیراز به دلیل شیوع ویروس كرونا در كشور تصمیم بر این شد تا برگزاری كلیه همایش‌ها و كنفرانس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نظیر اعتكاف دانشجویی در سال جاری لغو شود.

به گزارش ایكنا از فارس، جواد تشخوریان، مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز امروز، 4 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس كرونا در كشورمان گفت: در جلسه هیات رئیسه دانشگاه شیراز كه با حضور رئیس و معاونان این دانشگاه ترتیب یافت؛ تصمیاتی در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس كرونا در دانشگاه شیراز اتخاذ شد.
وی افزود: بدین ترتیب كلیه رویدادهای برنامه‌ریزی شده شامل جشنواره‌ها، همایش‌ها، كنفرانس‌ها، نشست‌های علمی، حضور مهمانان خارجی، فعالیت‌های فرهنگی، مراسم اعتكاف دانشجویی، اردوهای ورزشی و ... در دانشگاه شیراز تا اطلاع ثانوی لغو هستند.
تشخوریان با بیان اینكه كارگروه ویژه و ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس كرونا در دانشگاه شیراز تشكیل شده است، گفت: در راستای مقابله با این بیماری، جلسه مشتركی با دانشگاه علوم پزشكی شیراز ترتیب یافت.
مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز گفت: ضدعفونی كردن روزانه اماكن عمومی دانشگاه، اتوبوس‌ها، سلف سرویس‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی، رستوران‌های مكمل و ... از مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با شیوه ویروس كرونا در دانشگاه شیراز است.
به گفته وی، درباره دانشجویان بین الملل دانشگاه شیراز نیز تصمیمات لازم اتخاذ شده و مسئولان خوابگاه‌ها با حفظ شان و كرامت دانشجویان، به‌طور مستمر افراد دارای علائم بیماری را رصد می‌كنند.
مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه شیراز تاكید كرد: با هدف حفظ سلامت دانشجویان خوابگاهی، پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه‌های دانشجویی تا اطلاع بعدی ممنوع شد.
تشخوریان بیان كرد : توزیع میوه‌های دارای ویتامین c به همراه وعده‌های غذایی صورت می‌گیرد و ورود غذای سفارشی و بیرون بر به دانشگاه شیراز ممنوع است.
وی ادامه داد : كنترل تردد دانشجویان مقیم خوابگاه‌ها كه ساكن شهرستان‌های درگیر ویروس هستند و لغو ثبت اثر انگشت جهت تردد برای دانشجویان و كاركنان دانشگاه شیراز از دیگر تصمیمات كارگروه ویژه و ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس كرونا در دانشگاه شیراز به شمار می‌رود.
مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه شیراز اظهار كرد: توصیه و تأكید فراوان به دانشجویان، خصوصا دانشجویان دانشكده‌های دامپزشكی و كشاورزی كه با درمانگاه حیوانات ارتباط دارند انجام شده و آموزش‌های مستمر به كاركنان غذاخوری‌ها و نیروهای خدماتی خوابگاه‌ها ارائه می‌شود.
تشخوریان افزود: در این راستا با دانشجویان دارای بیماری‌های خاص همكاری كامل می‌شود و با هماهنگی شورای صنفی دانشجویان، اطلاع‌رسانی كامل صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز در پایان گفت: برای تعطیلی كلاس‌های دانشگاه شیراز هنوز تصمیمی به‌صورت رسمی گرفته نشده است .

انتهای پیام
captcha