سامانه «۱۲۴» پل ارتباطی مردم استان مرکزی با دادسرا جهت گزارش تخلفات داروخانه‌ای
کد خبر: 3880928
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

سامانه «۱۲۴» پل ارتباطی مردم استان مرکزی با دادسرا جهت گزارش تخلفات داروخانه‌ای

معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک ضمن درخواست مشارکت جدی از مردم در جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار اقلام مورد نیاز به منظور کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق سامانه 124 تعزیرات اعلام کنند.

عباس صالحی، معاون دادستان عمومی و انقلاب اراک در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، لزوم دقت بر عملکرد داروخانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: نامه‌ای جهت کنترل شیوع ویروس کرونا تنظیم و برای دستگاه‌های متولی همچون صمت، تعزیرات، اصناف، شهرداری و ... ارسال شده است.

وی با تأکید براینکه با افراد متخلف و محتکر اقلام داروخانه‌ای به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: داروخانه‌ها موظف هستند اقلام داروخانه‌ای و مورد نیاز مردم در جهت پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا را با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار دهند.

صالحی هشدار داد: مسئولان داروخانه‌ها دقت داشته باشند از هرگونه گران‌فروشی پرهیز کنند؛ چراکه نظارت دقیق در این رابطه انجام خواهد شد. دستگاه قضایی با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول اجازه تضییع حقوق شهروندان در استان را نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر با هر شیوه و محتوایی عدم عرضه اقلام مورد نیاز مردم به دادسرا اعلام شود قطعا برخورد جدی صورت می‌گیرد، وضعیت ایجاد شده نباید مورد سواستفاده عده‌ای سودجو قرار گیرد.

صالحی از مردم خواستار مشارکت جدی در بخش گزارش تخلفات در جلوگیری از گران‌فروشی و احتکار اقلام مورد نیاز به منظور کنترل سرعت انتشار ویروس کرونا شد و تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتکار و گران‌فروشی می‌توانند به صورت حضوری به دادسرا مراجعه کرده و یا از طریق سامانه 124 تعزیرات و یا تماس با شماره 33135604 روابط عمومی دادگستری استان تخلفات را اعلام کنند.

وی ادامه داد: هماهنگی با علوم پزشکی جهت تجهیز داروخانه‌ها در خصوص اقلام مورد نیاز مردم انجام شده است، علوم پزشکی اقداماتی را برای تهیه محصولات انجام داده است اما مردم بیش از حد معمول به داروخانه‌ها به منظور تهیه اقلام مورد نیاز هجوم برده و بیش از حد نیاز خریداری کردند این موضوع باعث می‌شود کار سخت‌تر شود، اما این مجموعه(علوم پزشکی) در صدد است تا اقلام بین داروخانه‌ها و بیمارستانها توزیع و در دسترس عموم قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha